Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har nettopp montert "halo-ringer" fra Biltema. Da jeg prøvde ringene, tok jeg strøm rett fra batteripunktet i motorrommet, og de lyste klart og jevnt. Etter monterin koblet jeg ringene på kontakten som forsyner parkeringslyset i hovedlyktene med strøm, opg opplever da at lyset "skjelver" i ringene. Takker så mye for gode forslag til hva som forårsaker dette, og hvordan jeg skal løse problemet??

Btw, bilen er en E46 cab om det har noen betydning :D.

Skrevet

Ser den, men jeg syntes de lyste jevnt når jeg hadde kobla dem rett på batteripunktet i motorrommet. Skal la dem stå på en stund og se om de lyser flimmerfritt etterhvert. Tnx.

Skrevet

Jeg måtte koble biltema ringene mine innom ett rele osv. Enda så opplevde jeg at en og annen ring ikke ville tenne ved kalde dager (10- og deromkring)

Plukka av hele dritten og putta på orginale xenon lamper til slutt.

Skrevet

Det er kjedelig når ting ikke fungerer, ja :( . Monterte du relé pga speningsvariasjoner du også??

Nye lykter hadde nok vært det beste, men inntil videre får jeg slite med de som står på bilen, og håpe at jeg får løst strømproblemet.....

Mvh Jan

Skrevet

Biltema ringene er bare crap da (min mening), du kan prøve å koble inn enn 3300µF 16-25v kondensator (elektrolytt) å se om det hjelper.

(Fås kjøpt hos http://www.elfa.se, eller hos et tv/radio rep. verksted)

Skrevet
Det er kjedelig når ting ikke fungerer, ja :( . Monterte du relé pga speningsvariasjoner du også??

Nye lykter hadde nok vært det beste, men inntil videre får jeg slite med de som står på bilen, og håpe at jeg får løst strømproblemet.....

Mvh Jan

Sleit med at dem tente ujevnt, og til tider lyste med variert lys styrke.

Var aldri samme ring som gikk igjen, så jeg antok at høyere spenning kunne løse problemet, noe det gjorde inntil det ble enda kaldere ute.

Hadde andre ringer på en e39 tidligere, som ble handlet inn fra ebay. Disse funket feilfritt uten unntak.

Skrevet

Vel, nå er ringene montert, relé er montert og koblet, så nå lyser det flimmerfritt og klart.

Men, parkeringslyset var koblet slik at det ble lys også i begge blinklysene framme samtidig. Etter at jeg koblet ut de originale pærene, og tok styrestrøm fra den høyre parkeringslys-kontakten, forsvant lyset fra blinklyset på samme side.... Merkelige greier, og tipper flimmeret også har sin årsak i denne samkoblingen mellom p-lys og blinklys. For at det skulle bli likt, koblet jeg en ledning fra den andre kontakten også, slik at begge blinklysene er mørke nå.

Her må det forskes litt, for det var egentlig ganske tøfft med lysende blinklys, så jeg vil forsøke å få liv i dem igjen :D.

Skrevet
Biltema ringene er bare crap da (min mening), du kan prøve å koble inn enn 3300µF 16-25v kondensator (elektrolytt) å se om det hjelper.

(Fås kjøpt hos http://www.elfa.se, eller hos et tv/radio rep. verksted)

Takker for dette tipset også, men tror foreløpig at flimmeret kom av måten parkerings- og blinklysene var koblet sammen på. Har kondensatoren som backup-løsning :D.

Mvh Jan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...