orjan_eie Skrevet Mars 7, 2011 Skrevet Mars 7, 2011 Hei. Ser at M20B27 kun har rundt 130hk originalt, mens derimot en B25 har 170 originalt, hva kommer dette av? Grunnen jeg lurer er at jeg har en som vil selge en 2.7 liter til meg. Noen med informasjon om dette her ?
Clerion Skrevet Mars 7, 2011 Skrevet Mars 7, 2011 Hmmm, dette var merkelig. Henger meg på her å venter på svar ;D
Beta Skrevet Mars 7, 2011 Skrevet Mars 7, 2011 m20 b27 er en såkalt økonomimotor.. Modell betegnelsen er 325E(Economi) lavere kompresjon og strupet topp. Sett på en standard 2,5 topp på 2,7 blokka sammen med bedre motorstyring så vil du ha rundt 200 hk..
orjan_eie Skrevet Mars 7, 2011 Forfatter Skrevet Mars 7, 2011 Hva med innsug ? Er det lett å se forskjell på en B20 og B27? Og kan 2.5 motorstyring benyttes?
Beta Skrevet Mars 7, 2011 Skrevet Mars 7, 2011 forskjellige delenr på innsugsmanifolden ja, sannsynligvis mindre diameter på "traktene". Du ser nok forskjell når du har et av hver ved siden av hverandre.. Ja i teorien kan du bruke sprut fra 2,5 men motoren vil gå magert, Chip eller pnp datasprut anbefales..
Dorris Skrevet Mars 8, 2011 Skrevet Mars 8, 2011 m20 b27 er en såkalt økonomimotor.. Modell betegnelsen er 325E(Economi) lavere kompresjon og strupet topp. Sett på en standard 2,5 topp på 2,7 blokka sammen med bedre motorstyring så vil du ha rundt 200 hk.. Jeg er veldig interesert i å vite hvordan du får 200 hk med å bytte topp og sprut?? Med en 2.5 topp havner du på 8,5:1 i komp, og 200 hk lar seg bare ikke gjøre... Jeg prøvde på motoren til dama, for å se hvordan d gikk, og havna på 196Hk i motor.. Da med 290 grader og 11,5 i løft DBIlas kam, andre ventil fjærer, fresa nye ventil seter, slipt ventiler, smidde stål vippe armer, grenrør, justerbart kam drev, større dyser og electromotive datasprut...!! For å få den effekten med bare du nevner her, så må du ha en kompresjon på ca 10.5-11.. Meen, har du ei blokk fra alpina, som er 2.7 men med høyere komp, så havner du på ca 200 HK med 2.5 topp!
Dorris Skrevet Mars 8, 2011 Skrevet Mars 8, 2011 Kan vel også legge til at d kosta meg godt og vel 20k for å få såpass med hester ut av den blokka...
Beta Skrevet Mars 8, 2011 Skrevet Mars 8, 2011 Vel, har ikke benk kjørt den motoren vi bygde for noen år siden, men den gikk vesentlig bedre enn en standard 325I med samme kasse og bakstell.
Dorris Skrevet Mars 8, 2011 Skrevet Mars 8, 2011 skeptik jeg altså.. d er verken teoretisk eller praktisk mulig..
Beta Skrevet Mars 9, 2011 Skrevet Mars 9, 2011 skeptik jeg altså.. d er verken teoretisk eller praktisk mulig.. Du skal få lov å være skaptisk så lenge jeg ikke har en dynotest å vise til. Men jeg kjørte den bilen både med standard 325i motor og 2,7 motoren å 2,7en gikk mye bedre..
orjan_eie Skrevet Mars 10, 2011 Forfatter Skrevet Mars 10, 2011 Kan 325ix topp brukes? Hva koster ett slikt sprut det er snakk om ovenfor her? Og må både innsug og topp skiftes til 325 utgave, kan eventuelt både innsug og topp fra IX brukes?
Dorris Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 Kan 325ix topp brukes? Hva koster ett slikt sprut det er snakk om ovenfor her? Og må både innsug og topp skiftes til 325 utgave, kan eventuelt både innsug og topp fra IX brukes? Det kommer helt ann på hvilket sprut du vil ha, men ny pris er jo alt ifra 7-8 til 15-16.. Electromotive tecGT får du for ca 15 ferdig montert.. Begge deler må skiftes ja. IX har ikke jeg vært borti noen gang, men tror da de er like i toppen, så du kan sikert bruke d
Dorris Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 skeptik jeg altså.. d er verken teoretisk eller praktisk mulig.. Du skal få lov å være skaptisk så lenge jeg ikke har en dynotest å vise til. Men jeg kjørte den bilen både med standard 325i motor og 2,7 motoren å 2,7en gikk mye bedre.. Ja, da har sikkert ikke jeg gjort d riktig, for jeg har hatt to sånne motore, og ingen av de har bremsa over 160 med bare og skifte topp....!
Olelink Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 skeptik jeg altså.. d er verken teoretisk eller praktisk mulig.. Du skal få lov å være skaptisk så lenge jeg ikke har en dynotest å vise til. Men jeg kjørte den bilen både med standard 325i motor og 2,7 motoren å 2,7en gikk mye bedre.. Ja, da har sikkert ikke jeg gjort d riktig, for jeg har hatt to sånne motore, og ingen av de har bremsa over 160 med bare og skifte topp....! Lat 325 ? At det er en 325 (med de prestanda data den har på papiret) sier lite om motorens faktiske kondisjon og ytelse i virkeligheten. Uten noen test i benk er påstander lite verdt. Jeg kan påstå at en e36 318is er raskere, la oss si 0-1000m enn en e36 m3 jeg også, skulle m3 motor´n være døden nær kan det jo faktisk skje, men om begge yter sine respektive måldata så er m3´n utvetydelig raskere. Jeg kan også si at en turbo diesel motor føles raskere enn en bensin motor uten turbo selv om den ikke er det på papiret. Det jeg vil frem til er ikke hvem av di nevnte som er raskest, men at man må ha noe mer håndfast enn en følelse for å begrunne en påstand
takaasen Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 Hei.Ser at M20B27 kun har rundt 130hk originalt, mens derimot en B25 har 170 originalt, hva kommer dette av? Grunnen jeg lurer er at jeg har en som vil selge en 2.7 liter til meg. Noen med informasjon om dette her ? http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M20#M20B27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå