Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann , Har lest litt forskjellig her om tett filter på veivhus vent.

Må dette byttes, eller er dette "vedlikeholds fritt" ?

Ser noen har filter mens andre har "cyklon" hva har jeg?

Bilen min er en E61 525d 2005 gått 150000km, og alle servicer tatt på bmw, men kan ikke se at det er byttet veivhus filter noe sted.. men på gs bildeler så jeg denne:

11127799225 (Original vare)

Filter veivhus org

Anbefales skiftet ved oljeskift

Ved hvert oljeskift??? da skulle vell motoren min rasa for lenge siden?? he he..

Hva anbefaler dere? og hvis jeg bytter til denne, må jeg da fortsette og bytte hver 20-30 tusen? og hvordan byttes denne?? kan noe gå galt? vanskelig? Noen som har bilder/link?

Takker for svar!

• 2 weeks later...
Skrevet

sikkert ikke noe å bekymre seg for.

Hvis alle servicer har vært hos BMW så regner jeg med de er oppegående folk som jobber der og da har de vel kontroll om og når det må skiftes.

Skrevet

Hvis alle servicer har vært hos BMW så regner jeg med de er oppegående folk som jobber der og da har de vel kontroll om og når det må skiftes.

Bedre og bytte en gang for mye enn og ikke gjøre det .

Oppegående folk ..............ja dem er det desverre litt langt i mellom.

Skrevet

Har hørt at om det filtere går tett så er det lett for at motor og turbo kan ryke. Begynner vist og forbrenne olje da, og nekter stoppe før den er tom for olje.

Eg bytter altid mitt veivhus filter ved oljeskift, for og være på den sikkre siden.

Oppegående folk er det desverre langt i mellom ja. Hadde min på servis for 2 veke sida, og da fikk eg tilbakemelding på at luft filtere mitt var så tett at det såg ut som det aldrig var byttet.

Litt flaut for bmw, da dei fant ut det kunn var dei som hadde hatt service på bilen dei siste 3 åra.

Skrevet

Nettopp det er som er problemet.. ifølge bmw er dette "Lifetime" og skal aldri byttes..

Men dem bytter gjerne turboen for meg når den ryker! he he..

Kan ikke se i noen av papirene mine at det er byttet, derfor jeg spør her!

Skrevet
Har hørt at om det filtere går tett så er det lett for at motor og turbo kan ryke. Begynner vist og forbrenne olje da, og nekter stoppe før den er tom for olje.

Eg bytter altid mitt veivhus filter ved oljeskift, for og være på den sikkre siden.

Oppegående folk er det desverre langt i mellom ja. Hadde min på servis for 2 veke sida, og da fikk eg tilbakemelding på at luft filtere mitt var så tett at det såg ut som det aldrig var byttet.

Litt flaut for bmw, da dei fant ut det kunn var dei som hadde hatt service på bilen dei siste 3 åra.

Oki.. takker for svar, Men kan du svare på om bilen min har ett sånn filter, eller har den en "cyklon" ?? og må det uansett byttes??

er det vannskelig? må innsuget av?

Skrevet

Oki.. takker for svar, Men kan du svare på om bilen min har ett sånn filter, eller har den en "cyklon" ?? og må det uansett byttes??

er det vannskelig? må innsuget av?

Eg har ikkje gjort det selv, fikk verkstede til og bytte det på servicen. Så det veit ikkje eg:)

Skrevet

Nettopp det er som er problemet.. ifølge bmw er dette "Lifetime" og skal aldri byttes..

Men dem bytter gjerne turboen for meg når den ryker! he he..

Kan ikke se i noen av papirene mine at det er byttet, derfor jeg spør her!

Ok, Jeg ante ikke at det er lifetime del!! Da bør jeg isåfall skifte mitt når jeg skal ha oljeskift igjen....
Skrevet

heisann veivhus filter annbefales å bytte på vært 3 oljeskift, da altså sammen med luft filter.

du trenger ikke ha av innsuget for å bytte dette...

Skrevet
heisann veivhus filter annbefales å bytte på vært 3 oljeskift, da altså sammen med luft filter.

du trenger ikke ha av innsuget for å bytte dette...

Takker for svar!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...