Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en m30b35 motor liggende jeg må bli kvitt.

Den ble honet,har fått nytt av alle lagre og ringer.Veiv har også blitt vasket å polert..

Topp ble planet samt styringer,seter og ventiler ble gått over.Utført hos oslo sylinderservice. Vippearmer,vippeaksler,exenterskruer,oljerør og ventiltetninger i toppen er også byttet.

Motoren ble også påkostet en trim kam(286gr tror jeg det var). Det ble også byttet kjede,2 drev,og skinne samt strammere.

Ulempen med motoren er at da jeg gikk over den så var lagrene dårlige,å jeg tenkte det var det som gjorde at det var litt banking i den..Viser seg i ettertid at det nok er utslitte stempler..(snakk om slurv:-S) Motoren har kanskje gått 10.000 km..

Kviteringer kan følge med hvis ønskelig..

Gått lei av å skru så jeg kjøpte en motor som jeg satte rett inn,så nå lufter jeg denne for salg. Bud over 6000,-

Skrevet

toppen ble tatt hos dem. Blokka ble også vasket der,men strømmen videregående skole sto for honingen av blokka.

Selve monteringen sto jeg for selv. Var så skråsikker på at det var lagrene som var årsaken,da de var dårlige.Burde fått målt stemplene å det i samme slengen, men hjelper vel ikke å være etterpå klok;)

Skrevet

Så motoren har nye stempelringer i standard dim? Ble sylindra hona i honemaskin eller med honer på drillen? Er den helt komplett med ecu, ledningsnett osv? E34 bunnpanne?

Skrevet

motoren har nye stempelringer ja.Tror det er standard dim. hvordan den ble honet vet jeg ikke.. Er e34 bunnpanne ja. om det er med ecu og ledningsnett må jeg nesten ned å se etter,husker ikke hva jeg har liggende. venter du 15 min så skal jeg få sett etter.

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...