Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestillte meg nylig en diff fra 325i E30, som jeg skal bruke til prosjektet mitt..

Traversen bak (kun selve bjelken) er fra 318i, fordi den har samme delenummer som 325i osv..

Men kom nå ut for problemet med at hullene i diffholderen i traversen ikke stemmer.. De stemmer i bredda, men ikke helt i lengda. Mangler ca 1,5cm #-o

Det er lite nok til at jeg kan borre opp nye hull, men så begynner jeg jo å tenke på mellomaksling.. bør jeg borre opp de bakerste hulla på traversen, eller de fremste, eller litt av begge? Diffen vil jo stikke litt lenger frem om jeg velger å borre opp de bakerste, og motsatt om jeg borrer opp de fremste. :whatever:

Skrevet

er vell no forskjell på stor og liten diff der?

på min e30 320i 86 hadde jeg lille diffen, men satt i den store. mens jeg holdt på så det ut som dette ikke skulle passe i det hele tatt, men etter mye fin-banking og knot så passet den alikevell.

Skrevet

Baklokket og medbringerne er av forskjell. Men baklokket har ingen betydning for monteringen.

Skrevet

mener ganske så sikkert at både liten å stor diff skal passe på alle traversene til e30 (M3 er jeg usikker)

Siden delene har samme dele.nr så skal det jo passe omværandre

Skrevet

Hmm.. jævlig rart :P

Må sjekke igjen da, men mener sterkt at diffen nekta å passe i skruhullene.. Skal ta bilde..

Kan det hende diffen er fra annet kaross da? at det er jokset til slik at den passer og at huggeren jeg skaffet delen av skrev at det var fra en 325i?

Skrevet

Ok.. Var bare jeg som lura meg selv, måtte lirke og slå litt slik at den vinkla seg litt anneledes, så smatt den på plass :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...