Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen jeg kjører en 520 98 mod (står det hos jæger) men i vågnkortet står det 97mod.

Jeg har problem med automatkassen som er med triptonic og lurte da på om jeg kunne sette inn automatkasse fra en 528I 97 mod??? eller andre modeller??

Håper på noen gode råd.

Skrevet

Hei Dynamal.

Jeg fikk også opp varsellys og at den gikk i nødmodus, men her er det mer som er feil. Den hopper på girene og slår hardt når den skal inn i giret.

Når den står i nødmodus så var det jo bare å stoppe bilen, Dra i håndbrekket og slå av motoren. Vent 10 sec og start opp igjen. Så var lyset vekke.

Hadde den inne hos Jæger og de feilsøkte. fant ingen feil bortsett fra gammel software.

De mente at jeg måtte oppdatere softwaren så kunne det hende at giret ville være ok, men den gang ei.

Skrevet

520 og 523 bruker 5HP18 fram til 9/1998. Vet de fleste 528 bruker det også, men har sett at noen har noen andre betegnelser, så kan hende akkurat disse er litt ulike.

Men hvis 528en har betegnelsen 5HP18 på kassa, skal den passe over.

Skrevet

De mente at jeg måtte oppdatere softwaren så kunne det hende at giret ville være ok, men den gang ei.

Er det egen software for automatkassen som er separat fra motorstyring?

Skrevet

Hei Perpilot

Nei ifølge Jæger så er det samme software, men de sa at gammel software styrer motor, men gir også signaler til girkasse. For min del så ble ikke bilen noe bedre. så jeg skal inn på fredag med bilen til et firma som bare jobber med automatkasser. de skal koble til en maskin samtidig som de kjøre bilen fra kald til varm. Når de er ferdig så får jeg dommen... er fryktelig nervøs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...