Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God dag!

Har noen rustroser som skal pusses og lakkes + en frontfanger som skal lakkeres på nytt etter liming.

Hvordan er det med å kjøpe feks. spray med orginalfarge og lakkere sån, eller å evt. kjøpe ett lite spann med lakk og bruke lakksprøyte?

Skrevet

Kommer helt ann på hvor du kjøper. På den lokale lakkforhandleren betalte jeg 220,- for en boks med riktig fargekode.

Skrevet
Ok!

Er det greit nok å påføre med en lakkpistol fra biltema feks.?

Ja fin den;) men fra bilxetra er best er ikke mye i mellom på pris heller;)

Skrevet

Aner ikke, men jeg angrer egentlig på at jeg startet med dette.. Selv om jeg har lakkboks og lakkerer tilgjengelig der jeg jobber med bilen, så har jeg straks brukt mer i utstyr/lakk, grunning, klarlakk, sparkel, fyller osv enn hva GS tar for å gjøre jobben inkludert alt..

MEN jeg lærer jo en del...

Skrevet

du får som sagt kjøpt lakk ho lakker/verksted, eller på den lokale malerforretningen, hvis de fører billakk. Vi fører glasurit på jobben , og skal du ha en spesiell lakk, feks kamelon lakk 8 sjikts, må du fort opp i en 8-10.000 kr for en liter :P Men en vanlig sprayboks med bilens farge, koster 225. Ja, det er dyrere enn biltema, men det kan på ingen måte sammenlignes i kvalitet, da glasurit lakken er skikkelig lakk. Er du amatør, og skal flekke litt, ville jeg brukt sprayboks, da dette krever mindre utsyr osv. Det viktigste er godt og riktig utført grunnarbeid. Hvis ikke, kommer rusta tilbake;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...