HMW Skrevet Mars 8, 2011 Skrevet Mars 8, 2011 Kjapt spørsmål... monterte i dag et ventildeksel som har vært av i flere måneder. Trodde det skulle være plater imellom tre og tre coiler. Altså totalt fire plater? Fant bare to stk i esken med skruer. Greit å vite om jeg mangler noe her eller ikke?? Regner med disse er der for å videreføre jord fra de to kabelene som sitter montert i festet til to av coilene? Dette er da en '91 e36 325.
Are. Skrevet Mars 8, 2011 Skrevet Mars 8, 2011 De er vel i hovedsak for å holde lednigene som går til coilene. Det skal bare være 2 stk. De ytterste coilene jordes av jordledninger som skrues på skruene i toppdekslet.
HMW Skrevet Mars 8, 2011 Forfatter Skrevet Mars 8, 2011 Ah... da skjønner jeg. Når jeg tenker meg om så jorder man jo egentlig hele ventildekselet når de to jordingskablene blir skrudd fast med skruer ned i ventildekselet Edit : Da blir selvsagt også de andre coilpakkene jordet fra festene. Takk!
Olelink Skrevet Mars 8, 2011 Skrevet Mars 8, 2011 Som nevnt er platene der bare for å holde på plass plastholderen som holder kablene. Har ingen funksjon som jording. De to jordingslaskene er også bare utjevningsjording og det har ingen praktisk virkning å jorde alle coilene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå