Jås Skrevet Mars 9, 2011 Share Skrevet Mars 9, 2011 Hei,noen som har bytta fordelerlokk på en slik motor her? Har nytt både lokk og rotor,men lokket vil ikke gå inntil toppen,det butter imot senter på rotoren. Må en slipe av tappen i midten av fordelerlokket eller noe??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Mars 9, 2011 Share Skrevet Mars 9, 2011 Så ting nærmer seg nå altså?? Kjenner ikke til dette på denne motoren så godt men om "tappen" du mener er stiften som fører strømmen må jo ikke denne fjernes. Tappen sitter ikke bare litt fast da, om den skal fjære innover som på visse andre fordelerlokk om du skjønner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mars 9, 2011 Share Skrevet Mars 9, 2011 Jeg hadde alt det der av på min og bytta det uten problemer, og jeg brukte fordeler lokk fra Volvo 740. Det koster 200kr mot det til S14 som koster 2000kr eller noe Så vet du det til neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2011 Så ting nærmer seg nå altså?? Kjenner ikke til dette på denne motoren så godt men om "tappen" du mener er stiften som fører strømmen må jo ikke denne fjernes. Tappen sitter ikke bare litt fast da, om den skal fjære innover som på visse andre fordelerlokk om du skjønner. Nei ikke fjerne den,men slipe av den...den er fast på dette lokket,ikke fjærendes som jeg er vant til.... Både rotor og lokk er nytt fra gs bildeler,og tror faen meg jeg klarte å lage en sprekk i det jævla lokket... Den tappen butter i senter av rotor,og der er tydeligvis ingenting som gir etter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2011 Jeg hadde alt det der av på min og bytta det uten problemer, og jeg brukte fordeler lokk fra Volvo 740. Det koster 200kr mot det til S14 som koster 2000kr eller noe Så vet du det til neste gang! Kødder du? Passer det fra volvo 740?? Hvilken motor da? Koster 1600 eller noe hos gs,med min rabatt ble det rundt 1000-lappen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mars 9, 2011 Share Skrevet Mars 9, 2011 Kan du ta bilde av rotoren og inni fordeler lokket? Tappen i lokket skal vel gi etter for rotoren mener jeg. Volvo 740 har bare en type fordeler lokk mener jeg. Er fra motor som har fordeleren bak på toppen. Det er helt forbanna likt, bare at 1-2-3-4 på lokket ikke stemmer. Men plugg ledningene flytter seg jo som regel ikke så mye så er bare å sette de likt som på S14 lokket. Du er safe viss du kjøper fra B230E i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Mars 9, 2011 Share Skrevet Mars 9, 2011 Rotoren sitter selvfølgelig skikkelig på?? Kan ikke helt skjønne at ikke tappen skal gi etter? Den må vel det for den blir vel slitt.... Mulig jeg tar feil her men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2011 Kan du ta bilde av rotoren og inni fordeler lokket?Tappen i lokket skal vel gi etter for rotoren mener jeg. Volvo 740 har bare en type fordeler lokk mener jeg. Er fra motor som har fordeleren bak på toppen. Det er helt forbanna likt, bare at 1-2-3-4 på lokket ikke stemmer. Men plugg ledningene flytter seg jo som regel ikke så mye så er bare å sette de likt som på S14 lokket. Du er safe viss du kjøper fra B230E i hvert fall. Denne tappen sitter fast,og det gjorde den på gamle lokket også... Sjekka biltema nå,der har de lokket til 59,90................................... Om det passer så er jo det ran av bmw!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2011 Rotoren sitter selvfølgelig skikkelig på??Kan ikke helt skjønne at ikke tappen skal gi etter? Den må vel det for den blir vel slitt.... Mulig jeg tar feil her men.. Hehe,ja den gjør det...sjekka og dobbelsjekka...er skrudd med 3 skruer. Men se på bildet jeg la ut,ingen fjær der gitt...har ikke av rotoren,men er ikke noe som fjærer der heller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mars 9, 2011 Share Skrevet Mars 9, 2011 Nå kjøper du ikke deler til den motoren på Biltema! Jeg handla på Mekonomen, så er det skikkelig. Var vel Beru eller Bosch jeg fikk der. Men ja, det er ran! KUN nummer til plugg ledningene som er forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Mars 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2011 Nå kjøper du ikke deler til den motoren på Biltema! Jeg handla på Mekonomen, så er det skikkelig. Var vel Beru eller Bosch jeg fikk der.Men ja, det er ran! KUN nummer til plugg ledningene som er forskjell. Nei måtte bare sjekke... blir vel å handle hos noen andre ja. Men lurer på om ikke det sto at det var bosch på Biltema? Edit: Og prisen var visst 219,var flere typer,såg feil først. MEN,blir nok å handle hos ei lokal sjappe her,som jeg vet har ok deler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Mars 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2011 Ja da har jeg handla lokk til 740 turbo,og det var helt likt...tilogmed har det fjærende tapp i midten... Men føles litt kjipt å ha en volvodel på bilen min...hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mars 10, 2011 Share Skrevet Mars 10, 2011 Ser man det Nesj, går helt fint det! 740 Turbo motoren har jo nesten like mye hester som S14 også! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Mars 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2011 Hehe... Bruker bare dekselet fra BMW så blir nummereringen på ledningene rett også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mars 10, 2011 Share Skrevet Mars 10, 2011 Står noen små nummer på selve lokket også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå