Grenadier Skrevet Mars 11, 2011 Share Skrevet Mars 11, 2011 Jeg er i dialog med Stenshagen om en 520 DAT 2007-modell, 107.000 km, prisantydning 335.000 (men med slingringsmonn på prisen, har jeg forstått...). Her er bilen: (med fare for at noen andre snapper den foran meg, da http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27210652 Spørsmål: Er dette en bil man kan regne med å kjøre rimelig problemfritt en god stund? Eller må man regne med at det dukker opp småting rett som det er? Selve prisen er ikke så avskrekkende (jada, vet at man kan få enda billigere på privatmarkedet), men det jeg ikke ønsker er et pengesluk framover. Har en bilgal kompis, som hardnakket hevder at "107.000 km. er ingenting på en slik bil". Samtidig leser jeg et annet sted i dette forumet at diesel partikkelfilteret på disse bilene er ment å vare kun 120.000, og at det koster rundt 20k å bytte... Synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 11, 2011 Share Skrevet Mars 11, 2011 Partikkelfilteret kan du jo alltids forehøre deg hos Stenshagen om - om det i det hele tatt ER partikkelfilter på den. Det ble vel standard rundt de tider der. Hvis ikke må du ut med noen hundrelapper ekstra i årsavgift hvert år. Men syns generelt sett at det var ganske dyrt for en pre-facelift bil uten M-pakke og navi. Gammel motor med spareeffekt (150-hesteren), gammel girkasse, gamle lykter, gammelt interiør. 520d-en fikk i likhet med de andre facelift 02/2007 eller deromkring, men beholdt den gamle girkassen helt til 09/2007, så hvis du skal ha ny motor og ny kasse må du altså ha noe nyere enn 09/2007. Tror nok det vil lønne seg ved videresalg. Om det blir en problemfri bil er umulig å si, noen har problemer, andre har ikke, som det nok er med alle biler. Fordelen er jo at du kan benytte deg av forbrukerkjøpsloven når du handler fra Stenshagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Mars 11, 2011 Share Skrevet Mars 11, 2011 Pen bil dette. Men dette er ikke en Facelift utgave, så den er vel muligens en 06 men f.reg 07 kanskje ? Anbefaller deg å finne en LCI utgave. De ble produsert i 07 og har bedre finish på interiøret, ledlys bak ++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå