martinsladde Skrevet Mars 13, 2011 Skrevet Mars 13, 2011 har leita og finnner lite så lurer på om noen har erfaring med turbokonvertering av disse motoren og kunne hjulpet meg litt;P fått litt mere trykk i den slappe bilen
takaasen Skrevet Mars 13, 2011 Skrevet Mars 13, 2011 en del arbeid finnes så si ikke ferdiglagte manifolder til denne bilen, må lage selv. Har jobbet en del med bmw sine 4 ere, holder på og lage m43 turbo selv, samme eksos flensen som på m40. Trenger en del for å få det til å fynke bra. kan ikke gøre regnin med noe mega effekt uten å legge mye penger i det. Hvist du har en 1,8 liter har den en statisk komprsjon på 8,8 - 1 kan faktisk tåle en del trykk uten å åpne motoren. men m40 sine toppe er ikke noe å samle på, tar ofte kvelden ved 250k Mitt proskjekt viewtopic.php?f=11&t=144894
martinsladde Skrevet Mars 13, 2011 Forfatter Skrevet Mars 13, 2011 en del arbeid finnes så si ikke ferdiglagte manifolder til denne bilen, må lage selv.Har jobbet en del med bmw sine 4 ere, holder på og lage m43 turbo selv, samme eksos flensen som på m40. Trenger en del for å få det til å fynke bra. kan ikke gøre regnin med noe mega effekt uten å legge mye penger i det. Hvist du har en 1,8 liter har den en statisk komprsjon på 8,8 - 1 kan faktisk tåle en del trykk uten å åpne motoren. men m40 sine toppe er ikke noe å samle på, tar ofte kvelden ved 250k Mitt proskjekt http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=144894 satser på rundt 200 i denna, men så er det jo så fint for det sitter jo både batteri og vinduspyser tank idrten så hvor skal jeg sette turboen hen?
takaasen Skrevet Mars 13, 2011 Skrevet Mars 13, 2011 en del arbeid finnes så si ikke ferdiglagte manifolder til denne bilen, må lage selv.Har jobbet en del med bmw sine 4 ere, holder på og lage m43 turbo selv, samme eksos flensen som på m40. Trenger en del for å få det til å fynke bra. kan ikke gøre regnin med noe mega effekt uten å legge mye penger i det. Hvist du har en 1,8 liter har den en statisk komprsjon på 8,8 - 1 kan faktisk tåle en del trykk uten å åpne motoren. men m40 sine toppe er ikke noe å samle på, tar ofte kvelden ved 250k Mitt proskjekt viewtopic.php?f=11&t=144894 satser på rundt 200 i denna, men så er det jo så fint for det sitter jo både batteri og vinduspyser tank idrten så hvor skal jeg sette turboen hen? enkelt vekk med batteriet og vekk med spylertanken, enklere å flytte et par ledninger enn å sveise stålrøyr te turboen på et par meter.
Espen02E30 Skrevet Mars 13, 2011 Skrevet Mars 13, 2011 På min tidligere M40B18 ble turbo montert nedover, så ingenting måtte flyttes. Om spylertanken gir deg utfordringer hadde jeg droppet dette prosjektet Kjørte min på 07-08 bar med kun større dyser og 99 oktan. Gikk greit nok, tålte faktisk utrolig mye. Men som blir nevnt er denne toppen laget av papp!
martinsladde Skrevet Mars 13, 2011 Forfatter Skrevet Mars 13, 2011 På min tidligere M40B18 ble turbo montert nedover, så ingenting måtte flyttes. Om spylertanken gir deg utfordringer hadde jeg droppet dette prosjektet Kjørte min på 07-08 bar med kun større dyser og 99 oktan. Gikk greit nok, tålte faktisk utrolig mye. Men som blir nevnt er denne toppen laget av papp! er bare det at driten skal godkjennes så må nesten ha den jævla tanken der vett :L men blir vel til og setta batteriet bak istede tipper jeg. så får vi se hvor lenge motoren holder før den må byttes
Espen02E30 Skrevet Mars 13, 2011 Skrevet Mars 13, 2011 Godkjennes? Den tanken har vel lite å si så lenge du har snurre.. Uansett, den tanken tar under 10 min å flytte, batteriet kan stå, står jo ikke i veien. Som jeg hintet til tidligere, du nevner spylertanken som ett problem (2 ganger), tror du heller skal tenke igjennom dette turbo bygget ditt jeg... Sett i en annen motor du.. Rimeligere og går like godt.
martinsladde Skrevet Mars 14, 2011 Forfatter Skrevet Mars 14, 2011 Godkjennes? Den tanken har vel lite å si så lenge du har snurre..Uansett, den tanken tar under 10 min å flytte, batteriet kan stå, står jo ikke i veien. Som jeg hintet til tidligere, du nevner spylertanken som ett problem (2 ganger), tror du heller skal tenke igjennom dette turbo bygget ditt jeg... Sett i en annen motor du.. Rimeligere og går like godt. den tanker har en del og si jo for ellers går den ikke igjenom XD det er ener feil bare det ikke er veske på den. men åssen motor burde jeg bytte til da'a?
Espen02E30 Skrevet Mars 14, 2011 Skrevet Mars 14, 2011 Er bilen din godkjent med turbo?????? Vis ikke skjønner jeg ikke hvorfor du maser om denne spyletanken. Er fullt klar over 1`r feilen med tom tank, men dette er jo brått ikke så viktig om du rusler inn til EU med turbo uten godkjenning.
takaasen Skrevet Mars 14, 2011 Skrevet Mars 14, 2011 Godkjennes? Den tanken har vel lite å si så lenge du har snurre..Uansett, den tanken tar under 10 min å flytte, batteriet kan stå, står jo ikke i veien. Som jeg hintet til tidligere, du nevner spylertanken som ett problem (2 ganger), tror du heller skal tenke igjennom dette turbo bygget ditt jeg... Sett i en annen motor du.. Rimeligere og går like godt. den tanker har en del og si jo for ellers går den ikke igjenom XD det er ener feil bare det ikke er veske på den. men åssen motor burde jeg bytte til da'a? Skal du ha en motor som er 4er, så kan du bruke m42/m44 318is eller hive en m43 i bilen. (det hadde ikje jeg gjort hverfald) 318is motoren finnes det ferdiglagte manifolder på ebay, da nedover motert turbo (snik turbo etc) En ting flere glemmer, hvordan skal du tilføre exstra bensin og få rette blandingsforhold? Spylertanken flyttes et annet sted, andre siden av motorommet fex. skulle dette være et problem så ser jeg ikke hvordan du skulle klare å lage resten heller.
MotorViagra Skrevet Mars 14, 2011 Skrevet Mars 14, 2011 Mener å huske Mosselman har ferdig lagd støpt turbomanifold til denne motoren
M|Fjeld Skrevet Mars 14, 2011 Skrevet Mars 14, 2011 Mener å huske Mosselman har ferdig lagd støpt turbomanifold til denne motoren Riktig, hadde et sånt på min 318i, lada 0.3bar og gikk helt ok uten noe som helst fusk Holdt faktisk følge med en 328Cab med autolat opp til 200
takaasen Skrevet Mars 14, 2011 Skrevet Mars 14, 2011 Mener å huske Mosselman har ferdig lagd støpt turbomanifold til denne motoren Stemmer det men di har sluttet å lage den for lenge siden, prøvte å oppdrive en slik en men ga opp. du kan løse mangen problemer med å kjøre en støpejerns manifold, holder som regel i en evighet.
martinsladde Skrevet Mars 14, 2011 Forfatter Skrevet Mars 14, 2011 Mener å huske Mosselman har ferdig lagd støpt turbomanifold til denne motoren Stemmer det men di har sluttet å lage den for lenge siden, prøvte å oppdrive en slik en men ga opp. du kan løse mangen problemer med å kjøre en støpejerns manifold, holder som regel i en evighet. jaja da blir det vel og laga alt ifra grunnen av da, se hvor lenge det holder selv om det er møkka motor og alt
Hauso Skrevet Mars 14, 2011 Skrevet Mars 14, 2011 Ikke for å være frekk, men jeg tror kanskje du burde vurdere å droppe dette, hvis en spylervæsketank allerede gir deg problemer, som Espen her allerede har nevnt. Den tanken blir antakelig det minste problemet ditt på en EU kontroll, hvis du møter opp der med snurre under panseret Du skal ha over snittet greie på bil, for å turbokonvertere en bil, og det koster fort en 15 lapper i alt av deler og utstyr du trenger. Det er ikke "bare å slenge oppi en turbo" og vips, 200 hk.. Søk litt på forumet her, så finner du hvertfall èn tråd om m40 med turbo. Ikke vet jeg om du har god greie på bil eller ikke, men du skal kunne mer enn å skifte dekk og fylle på spylervæske for å gjennomføre dette. Bare en tanke fra min side. Men lykke til a!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå