E30ThomasB Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 Har en 88 mod BMW E30 320i Har ett problem som begynte med å bytte clutch, (riktig nok en brukt clutch) måtte bare få bilen til å gå da den skulle flyttes men det gikk ikke helt som planlagt. Først tok clutchen helt ute på pedalen og i pedalen var det liksom ingen motstand, men man fikk den i alle gir og bilen gikk fremmover / bakover men som sagt den tok helt ute på pedalen. Tenkte kansje at det kunne være feil på slavesylynderen og byttet denne og begynte å lufte systemet da skjedde det noe rart, da gikk pedalen inn uten motstand men den kom nå ikke ut igjen, så måtte jeg da trekke den manuelt ut igjen, tenkte at dette kunne være mer luft men uansett hvor mye jeg luftet fortsatte problemet, noen som vet hva dette kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet Mars 13, 2011 Share Skrevet Mars 13, 2011 lekkasje, eller havarert sylinder, enten hoved- eller slave-sylinder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M30bXx Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 høres ut som det er master som er gåen, siden du alt har byttet slave? kan også være lekkasje i den slangen som går fra master og opp til veske tanken. master ligger inne i bilen skrudd fast i selve clutch pedalen din( hvertfall på bmw 5er) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 Det kan vere vanskleg og få lufta desse, det du kan gjer er å ta ein slange fra nippel på slavesylinder og innpå eit bremserør som du stapper igjennom korken på ei brusflaske, ha litt bremseveske i flaska så når du pumper på pedalen så presse sylinder ut luft å suge inn veske når du drar ut igjen pedalen... Så da slippe du å skru igjen nippelen for kvar gang du pumpe Dette funkar veldig bra etter min erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30ThomasB Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2011 Takker for gode svar skal prøve å finne ut av dette i morgen og har en ny hovedsylynder liggende så håper jeg at jeg får dette til. Det hadde vært helt strålende takker igjen for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Skru ut slavepumpa, hold den sånn at luftenippelen peker rett opp, hold igjen stempelet så ikke det blir pressa ut. Viktig å nesten ikke bruke kraft på pedalen når du lufter sånn, ellers så klarer du ikke holde igjen stempelet... Er du aleine så kan du åpne luftenippelen, klemme inn stempelet, lukke nippelen, slippe stempelet og vente noen sekunder før du gjentar operasjonen husk at reservoir må være drit fullt og luftenippelen rett opp, du har sikkert lagt merke til at luft er lettere enn bremsevæske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå