B85 Skrevet Mars 14, 2011 Skrevet Mars 14, 2011 Synes det har gått mye olje i min 525xi. Motoren er en n52, 218 hk. Første gangen jeg fylte på en halvliter var ca 2500 km etter oljebytte, så i forrige uke fikk jeg varsel igjen om lavt oljenivå, da var det ca 4000 etter oljebytte. Fylte på en halvliter til, og jaggu fikk jeg ikke varsel igjen igår på ca 4800 km. Finner ikke noe drypp under bil, tegn i kjølevæske eller lukt/blårøyk i eksos. Måleren kan være ødelagt? Men er ikke peilepinne så da må jeg tappe av oljen for å måle hvor mye som er på. Tett veivhusventilasjon eller lignende? Noen erfaringer/tips?
B85 Skrevet Mars 14, 2011 Forfatter Skrevet Mars 14, 2011 Ser jeg har skrevet halvliter, det var selvfølgelig litersflasker som ble fylt på.
Mikael-B Skrevet Mars 14, 2011 Skrevet Mars 14, 2011 Kan være tett veivhusventilasjon ja, sjeldent jeg hører om oljeforbruk på N52 egentlig, trodde de hadde oppgradert veivhusventilasjonen ganske kraftig der. Event. kunne du tatt syl.lekkasjetest/kompresjonstest for å sjekke om oljering eller stempelring har røket.
B85 Skrevet Mars 14, 2011 Forfatter Skrevet Mars 14, 2011 Jo har tenkt på å sjekke kompen, men det var ikke det første jeg ville trodd det var siden det overhodet ikke er lukt eller blårøyk av eksos. Er det noe filter på ventilasjonen noe sted? har ikke vært så mye i motorrommet på denne enda heldigvis.
B85 Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Skrevet Mars 16, 2011 Noen som vet om det er et filter i veivhusventilasjonen?
B85 Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Skrevet Mars 20, 2011 Leste dette på autopower.se Enligt BMW TIS (tekniskt informations system) tillåts en maximal oljeförbrukning på 0,7 liter/1000km gäller både bensin och diesel. Och 1,5 liter/1000km för m power bilar pga den ökade effekt- och varvtalsnivån. Noen som vet om dette stemmer?
taarhaug Skrevet Desember 17, 2011 Skrevet Desember 17, 2011 Hei, Hentet en flott 2006 525 xi i Oslo fredag. På Dovre så jeg i iDrive at oljenivå var lavt. I dag fikk jeg meldingen om at olje må etterfylles. I henhold til serviceboka har bilen gått 400 mil siden siste service på 11000 mil. Jeg hadde en E39 2.2 L tidligere som brukte 4 liter på skiftet, og hadde håpet å slippe dette med nyere bil. Noen som har noen formening om hvordan jeg bør ta dette med forhandleren jeg kjøpte bilen av? Jeg tror ikke jeg har krav om å heve kjøpet på dette grunnlag, men kanskje kan selger måtte dekke kompresjonstest og sjekk av veivhusventilasjon? Det er litt frusterende siden jeg ikke vet om det har vært etterfylt olje etter service slik at at forbruket faktisk er høyere enn 1 L / 400 mil. Ellers en flott bil. Litt svakere ytelse enn jeg hadde forventet men som familiebil absolutt godkjent. Thor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå