Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ser at det har vært mange elektriske feil i forbindelse med bensinpumper på disse bilene, mitt problem ser ut til å være noe annerledes. Startet opp bilen noen dager tilbake, den startet med en gang og gikk fint i 2-3 minutter. Da stoppet den og var ikke mulig å få start på. Venter ca 20 minutter, den starter så men går ikke rent. Prøver å kjøre avgårde, kommer 200 meter så er det bom stopp. Tauer bilen tilbake, forsøker å starte bilen men den tenner ikke en gang. Begynner å se på bensinpumpe, ser ikke ut til å gå. Går for å hente måleinstrument for å måle, av en eller merkelig grunn går da bensinpumpen når jeg kommer tilbake etter 5 minutter for til å måle. Prøver da å starte, motoren går urent men stopper igjen. Kobler så på ledninger direkte til bensinpumpe og får bilen igang, den går dog veldig urent. Lar bilen stå over natten, prøver så igjen, motoren starter nå fint, og går på tomgang til driftsvarm. Da begynner den igjen, den går urent og stopper, får startet en igjen, men den stopper igjen og igjen. Så kommer det geniale, igjen går bensinpumpa selv om tenningen er av. Tar ut bensinpumpereleet, det blå forreste releet av de 2 i sikringsboksen, pumpen stopper. Setter så releet på plass, pumpen starter. Prøver så å ta ut relet ved siden av, det hvite som sannsynligvis er DME releet, pumpen stopper. Og pumpen starter igjen når jeg setter rellet på plass. Ser ut for meg som at hele styringen er full av feilsignaler, er redd for at jeg ikke i fremtiden kan stole på bilen ved langturer o.l. Noen ideer? Finnes koblingsskjema som gjelder Europeiske modeller? Ser koblingsskjema til den Amerikanske modellen ligger på nettet, men den har et O2 rele i tillegg til de 2 vi har i Norge. Bilen er fra 1994.

Posted

Glemte å si at veivsensor ble skiftet ca 1 måned tilbake, ved måling av denne er det ca 15 ohm mellom pinne 1 og 3, ca 1.1 ohm mellom pinne 1 og 2 og ca 14 ohm mellom pinne 2 og 3 hvis ledningen kommer fra venstre og pinne 1 er den venstre pinnen i kontakten. Kan vel ikke ha noe med denne å gjøre?