Gå til innhold

Starteren slipper ikke igjen etter start. 1993 E36 316

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet er som topic sier, at når jeg starter bilen så starter den som vanlig, men starteren henger på. Starteren følger turtallet, og jeg tør ikke kjøre med bilen sånn siden jeg regner med at starteren ryker da.

Har tatt av den ledningen som går fra tenninga til innslaget, tenninga fungerer som den skal. Tenkte først at tenninga gav strøm selv om nøkkelen ble skrudd ett hakk tilbake. Det var det ikke. MEN; når denne ledningen er av, så får starteren strøm der som den ledningen skulle ha vært. Kortslutning inni starteren? Annen feil?

Det går en liten ledning til fra starteren og inn i masse andre ledninger, hva er denne til?

Kan legge til at dette er den tredje starteren jeg prøver. Den første gikk i stykker (kan hende den hang på mens jeg kjørte, vet ikke), den andre hang også på etter start, akkurat som den som er i bilen nå.

Hjelp? :)

Skrevet

Demonter starteren og smør den ordentlig med fett (den som slår ut når du starter og inn igjen når motoren har startet).

Dette fungerte ypperlig på gamle bilen min.

Holder du på slikt i lengden vil starteren bokstavelig talt gå rett til helvete. Heldigvis er ikke akkurat startere så utrolig dyre (om du får skaffet en brukt i ok stand)

Edit: så du mulig kanskje hadde en el-feil, da kan det bli noe verre.

Skrevet

Vet ikke om det hjelper å smøre, kan jo være, men den skal vel ikke ha strøm der som ledningen fra tenninga er kobla på innslaget? Når ledningen er av?

Dessuten virker det jo rart at to, muligens tre startere er like trege/tom for smøring..

Kan defekt rele forårsake sånne problemer?

Andre ting?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...