Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen alle sammen.

Skal nå endelig snart kjøpe min første BMW, og i den forbindelse har jeg noen spørsmål jeg håper dere kan svare på. Mest sannsynlig syns dere sikkert det er dumme spørsmål, men nå har ikke jeg så veldig mye peiling på bil, så håper dere kan unnskylde meg :)

Har sett på en BMW 523IA 1998 modell. Bilen har rullet 189 000km. Fullt servicehefte medfølger og bilen er EU-godkjent og fri for heftelser. Eier sier den er godt vedlikeholdt og jevnlig byttet olje og filter på.

Spørsmål 1: Er det mulig å ha det litt gøy med bilen selv om det er Automat/Steptronic? Da mener jeg ikke grisekjøre bilen til den blir ødelagt, men ta seg en liten drift på glatt føre ol.

Spørsmål 2: Er det mye tull med automatkassene til E39 eller er det noe som holder som lenge man behandler det fint og det vedlikeholdes?

Spørsmål 3: Tenkte å kjøpe ny bakfanger og spoiler til bilen, samt nytt eksosanlegg. Tenkte da i hovedsak på Eisenmann med 4 enderør. Går det fint med dette eksosanlegget selv om det er Automat/Steptronic på bilen?

Legg ved noen linker til det jeg tenket å kjøpe.

http://www.schmiedmann.no/5_serie/E39/u ... .htm#14921

http://www.schmiedmann.no/5_serie/E39/u ... tm#1935078 Er det denne som følger med i M-tech stylingen?

http://www.schmiedmann.no/5_serie/E39/u ... 2.htm#2454

Passer dette sammen da eller er det flere deler som må til for å få dette til å passe?

Slik, da håper jeg spørsmålene ikke ble altfor dumme og satser på masse nye kunnskap etter deres svar.

Mvh Alex.

Skrevet

1: E39 er egentlig en veldig balansert og fin bil som er lett å kontrollere, og lett å "sladde" med på vintersveier. Selv med automat går det veldig fint, men burde være obs på å ikke straffe kassa for mye :) Men for tørr/våt asfalt begynner det å bli verre, litt for mykt karosseri og litt for tung bil.

2: Det finnes de som har hatt problemer med kassene til E39 ja, som regel så er første tegn at den slurrer/sliter i revers, deretter girer dårlig mellom girene. Men med normal kjøring, forsiktig når den er kald og oljeskift (event. flushing), pleier de å holde lenge. Er som regel vanskelig å vite du om får problemer eller ikke, det KAN komme selv om du er veldig forsiktig.

3: Det har ingen betydning om det er automat, for eksosen sin del. Den passer fysisk på bilen uansett :)

M-tech flippen må kjøpes utenom, men den inngår i M-sport pakken fra BMW nytt ja.

Husk å bestill med diffuser til 4-rør eksos, som skal stå ved bakfangeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...