rolfi Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 Hei. Har satt på nylakkerte dører på bilen, bakdørene var helt greie. Problemet er foran. Høyre framdør står alt for langt bak, så den treffer ikke engang dørbryteren. Har måttet sette på en tyggis på pinnen, slik at lyset slår seg av Glipen mellom framskjerm og dør er også alt for stor, men døra vil ikke lengre fram når jeg løsner mutterene. Er det noe triks for å få til dette skikkelig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 Orginalt så sitter det jo shims mellom hengsler og dør på disse. Har du sett om disse står der? Hvis ikke så kan det jo være dette som gjør det. Har disse dørene vært montert på bilen før du lakkerte de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Mars 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2011 Når du sier det, så fant jeg faktisk etpar slike shims inni døra... Selv om jeg mener at jeg monterte de... Får sjekke i morgen, takk for tipset Dørene har ikke vært montert på bilen før, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 Du må vel løsne på boltene til hengslene å justere døra lengre frem. Er greit å være to stk når man justerer slik at den ene holder døra mens den andre løsner boltene/mutterne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Mars 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2011 Du må vel løsne på boltene til hengslene å justere døra lengre frem. Er greit å være to stk når man justerer slik at den ene holder døra mens den andre løsner boltene/mutterne. Ja har såklart justert den. Det kom kanskje ikke så godt frem i teksten Justerte den så langt fram som overhodet mulig, men allikevel står den for langt bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Mars 15, 2011 Share Skrevet Mars 15, 2011 Løsne øvre boltene, dra døra opp i bakkant. Stramme til. Løsne nedre boltene og skyve døra ned i bakkant. Gjort det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Mars 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2011 følte jeg prøvde alle metoder Men skal være oppmerksom på det imorgen Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten dahl Skrevet Juli 29, 2022 Share Skrevet Juli 29, 2022 jeg har et annet spørsmål, som gjelder det samme med justering av dør, men det er en bmw e 12 Hvordan justerer man opp døra bak,? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå