Jump to content

Recommended Posts

Posted

2001 320 dat 136hk. Skulle skifte topp på motoren grunnet sprekk, fikk ut èn dyse hel med bankeverktøy, men di 3 resterende sitter absolutt bom!

Det har faktisk gått sålangt at verksted har prøvd, og vi har skrudd UT motoren, boltet den fast i betonggulvet med kjettinger og prøvde å dra ut dysene med gaffeltruck! Klarte da å knekke 1 dyse, mens di 2 andre dysene hang sågodt at rævva på trucken sto i lufta..

Prøvde selvsagt med smøreolje, og dunke på dysa mens vi løfta.. Dysene har vært bada daglig med rustløser..

wtf?!? skal det ikke være mulig å få ut dysene fra denne motoren?

Posted

Dersom toppen skal skiftes kan du kappe av hodene med vinkelsliper så du får av toppdekselet og skru av toppen. Evnt. knus toppdekselet så det går fri fra dysene. Kast dysene sammen med toppen.

Posted

Kan nok kansje se ut som om hodet på dysene må kuttes ja.. jeg har ikke prøvd så veldig mye med varme nei, men vet ikke hva dem på verkstedet har prøvd

Posted

Nytter ikke å dra i de. Disse må sjokkes løs. En STOOOR "runker" er å foretrekke. Skrur ut innmaten i dysa og skrur "runkern" fast i gjengene innvendig i dysa og røsker som en gal til de kommer ut. Tragisk hele greiene...

Posted
Nytter ikke å dra i de. Disse må sjokkes løs. En STOOOR "runker" er å foretrekke. Skrur ut innmaten i dysa og skrur "runkern" fast i gjengene innvendig i dysa og røsker som en gal til de kommer ut. Tragisk hele greiene...

Vi nykket jo med trucken... såe...

Posted
Skjønner det. Bør være tilstrekkelig selv om det ikke var det.

klarte å knekke en dyse ved å nykke med trucken, men etter mange nykk så rev motoren seg løs fra kjettingen som holdt den til gulvet, og den deiset i golvet og knuste servopumpehjulet og toppdekselet..

Men nå er ny motor på vei fra Troms! så blir det heller motorbytte

Posted

Er ikke bare bmw som har dette problemet ;) mercedes har faktisk tenkt så langt at der går det an å få på en "runker" så det er mulig å få de ut hele :)

Posted
Er ikke bare bmw som har dette problemet ;) mercedes har faktisk tenkt så langt at der går det an å få på en "runker" så det er mulig å få de ut hele :)

vi sveiset en stang på en mutter som vi skrudde ned på dysene, men det som skjedde når vi brukte runker, var at vi drog av gjengene på mutterene :o

Posted
Er ikke bare bmw som har dette problemet ;) mercedes har faktisk tenkt så langt at der går det an å få på en "runker" så det er mulig å få de ut hele :)

BMW, Volvo, mercedes m fler har denne muligheten. Tar ut innmaten i dysa og skrur fast verktøyet i de store grove gjengene i dysa. Av med panser og dra som en gal.. Løsner tilslutt da

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...