Lamek Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Har problemer med BFK på min 86 m535i. Jeg vet at servopumpa er veldig dårlig å lager ulyder også er det antydning til litt metalspon i olja. ser ut som metalic lakk.. Styringen fungerer som den skal, men problemet er at uansett hvor hardt jeg tramper på bremsepedalen så tar det mellom 1 og 2 sek før bremsene tar tak. pedalen er helt hard i begynelsen også synker den sakte inn helt til bremsene tar og abs slår inn. pedalen går ikke helt i bunn og den er der den skal være når hjulene låses/abs slår inn.. lyser også en rød varsellsmpe når jeg bremser. Noen som har peiling?
rolfi Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Høres kanskje litt dumt ut, men har du sjekket at du har nok bremsevæske? Det med at en lampe lyser når du tråkker inn pedalen, er et typisk tegn på lite bremsevæske.
Lamek Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Skrevet Mars 16, 2011 Høres kanskje litt dumt ut, men har du sjekket at du har nok bremsevæske?Det med at en lampe lyser når du tråkker inn pedalen, er et typisk tegn på lite bremsevæske. er nok bremseveske ja.. servostyringen fungerer fint også så jeg vet at pumpa leverer trykk selv om den er dårlig. bremsene fungerer fint er bare det at det tar tid før pedalen synker langt nok inn til at dem tar...
Dralle Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Hva med å skifte bremseakkumulator? Eller "bremsebomben" som den også kalles. Tenker det fikser problemet
Dralle Skrevet Mars 18, 2011 Skrevet Mars 18, 2011 Er vel enklere å bare bytte "bomba". Det er jo en slitedel... del nr.4 her: http://bmwfans.info/parts/catalog/E28/S ... cumulator/
Lamek Skrevet Mars 18, 2011 Forfatter Skrevet Mars 18, 2011 Er vel enklere å bare bytte "bomba". Det er jo en slitedel...del nr.4 her: http://bmwfans.info/parts/catalog/E28/S ... cumulator/ Er det akumulatoren som er årsaken til dette da? Vært borti samme problem selv? Isåfall bestiller jeg meg ny.. Bilen har jo stått stille i 4 år så kan sikkert være den.. Skal bytte servopumpa og få renset hele systemet også.. Vet du om jeg kan bruke servopumpe fra e34 m5? den er noe større, men vet ikke om den har høyere trykk...
Dralle Skrevet Mars 19, 2011 Skrevet Mars 19, 2011 Jeg kan vel ikke garantere noe som helst, men høres veldig ut som det er den som er årsaken. Ja, jeg har hatt samme problem. Bytta akkumulator og da ble det fint igjen. Ellers er det vel en trykkregulator også rett ovenfor bomba. Vet ikke om den kan kødde det til så du får slike problem. Det lyset som lyser tyder vertfall på at det er noe galt med bremse og styrehydraulikken. Dette står i instruksjonsboka mi om hva som kan være galt når lampen tennes 1. Forøget pedalvandring grunnet tab av bremsevæske 2. Forøget bremsepedaltryk påkrævet, ingen servobremsning grundet tab av akkumuleringstryk. 3. Træg servostyring, ingen servostyring grundet tab av akkumuleringstryk Forhøyet bremsepedaltryk og træg servostyring, grundet defekt hydropumpe eller ødelagt kilerem Vet ikke om du kan bruke servopumpe fra e34 m5, passer den fysisk så tror ikke jeg det er noe problem. Pumpa til e23 leverer 130 bar, den som står i 535 leverer en del mindre (husker ikke helt tallet), men systemet ellers er vel likt på begge bilene, så om du setter på en pumpe som leverer litt mer tror ikke jeg det har noe å si (tipper(!) at m5 pumpa ikke leverer noe mer enn 130 bar uansett)
Dralle Skrevet Mars 19, 2011 Skrevet Mars 19, 2011 Og har bilen stått i 4 år bør du vertfall skifte bremseveske! edit: fant en nyttig link her http://home.insightbb.com/~todd.kenyon/bomb.htm
Lamek Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Skrevet Mars 19, 2011 Jeg kan vel ikke garantere noe som helst, men høres veldig ut som det er den som er årsaken.Ja, jeg har hatt samme problem. Bytta akkumulator og da ble det fint igjen. Ellers er det vel en trykkregulator også rett ovenfor bomba. Vet ikke om den kan kødde det til så du får slike problem. Det lyset som lyser tyder vertfall på at det er noe galt med bremse og styrehydraulikken. Dette står i instruksjonsboka mi om hva som kan være galt når lampen tennes 1. Forøget pedalvandring grunnet tab av bremsevæske 2. Forøget bremsepedaltryk påkrævet, ingen servobremsning grundet tab av akkumuleringstryk. 3. Træg servostyring, ingen servostyring grundet tab av akkumuleringstryk Forhøyet bremsepedaltryk og træg servostyring, grundet defekt hydropumpe eller ødelagt kilerem Vet ikke om du kan bruke servopumpe fra e34 m5, passer den fysisk så tror ikke jeg det er noe problem. Pumpa til e23 leverer 130 bar, den som står i 535 leverer en del mindre (husker ikke helt tallet), men systemet ellers er vel likt på begge bilene, så om du setter på en pumpe som leverer litt mer tror ikke jeg det har noe å si (tipper(!) at m5 pumpa ikke leverer noe mer enn 130 bar uansett) hmm... står tap av servostyring pga manglende akumuleringstrykk også.. ville den ikke blitt treg på styringa også om akumulator er feil med? har skiftet pumpe i dag.. ble ingen forskjell... må vel bare bestille ny å håpe på det beste..
Dralle Skrevet Mars 19, 2011 Skrevet Mars 19, 2011 alternativ 3 der er vel som følge av defekt servopumpe. Da blir det dårlig servostyring og bremsetrykk? Er vel punkt 2 som gjelder for deg edit: Skal vel likevel være slik at du skulle kunne stoppe bilen med full bremsekraft 100-0 x-antall ganger selv uten at motor(uten servopumpe) er i gang om akkumulator er i orden.
Morty999 Skrevet Mars 19, 2011 Skrevet Mars 19, 2011 Har problemer med BFK på min 86 m535i.Jeg vet at servopumpa er veldig dårlig å lager ulyder også er det antydning til litt metalspon i olja. ser ut som metalic lakk.. Styringen fungerer som den skal, men problemet er at uansett hvor hardt jeg tramper på bremsepedalen så tar det mellom 1 og 2 sek før bremsene tar tak. pedalen er helt hard i begynelsen også synker den sakte inn helt til bremsene tar og abs slår inn. pedalen går ikke helt i bunn og den er der den skal være når hjulene låses/abs slår inn.. lyser også en rød varsellsmpe når jeg bremser. Noen som har peiling? bytt bremseboma så er den i orden. har hatt samme problem flere ganger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå