karl92 Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 Hei. Jeg har en BMW E39 523IA som nå de siste dagene har blit treg og ratte, og så litt hakkete. I tillegg er den noe tregere med og rette rattet opp etter en sving. Jeg vet at bilen svetter litt servovæske, så tenkte og sjekke nivået og fylle på. Men hvor er denne beholderen? Er det den som sier ATF OIL som har et svart lokk som likner på et tannhjul? Og hvor mye væske/olje kan jeg hive på? Kan jeg bare fylle den til topps eller? Og nå har jeg en rød ATF olje, er det viktig og sjekke at det er samme farge den som er nedi der nå? Tusen takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thelax Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 Det er den beholderen. Du fyller opp til mellom strekene på peilepinnen inni lokket. Skal stå godt forklart i instruksjonsboka. Og det er forskjell på bilene, om de skal peiles med motoren i gang eller ei. Hvis du har nivåregulering så skal det være en spesiell olje der. Men hvis det står ATF OIL på lokket går jeg utifra at det er det du skal ha. ATF=Automatic Transmission Fluid. Se for øvrig her: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=180369 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2011 Ja jeg fant det ikke i manualen min som jeg har lastet ned fra nettet. Noen som vet om en manual på nettet til E39 hvor dette er nøye forklart? Og er det noen som kan med en 523IA som kan svare meg på om motoren skal være i gang eller ei? Så heller ingen peilepinn, eller det den lille som henger i på lokket du tenkte på da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 Årsaken til at den svetter er sannsynligvvis at pakningen på lokket mangler eller er gåen.vanlig feil på e39.Din kan etterfylles med avslått motor,start bilen og vri rattet fullt til høyre og venstre noen ganger,stopp og kontroller nivået på pinnen som er festet i lokket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå