Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bytte ruter på min E30, og lurer på hvordan man får ut sidevinduene bak på en 2-dørs E30. Mener å ha lest at man skal skru ut 2 skruer i B-stolpen, og så sparke/dytte ut vinduet. Stemmer det? Eller må man også demontere listene på utsiden først? Tenker da på chromelistene under og rundt vinduet. Prøvde å presse litt på rutene, men ville ikke ta i for hardt da jeg var redd for å ødelegge noe.

Skrevet

Er bare å skru ut de to 8mm mutterene som sitter i B-stolpen, så lirker du litt på pakningen mens du presser ut. Jeg tar bort dekselet bak vinduet også, men mulig du kan få det ut uten.

Skrevet

Ok. Ja, du lirker pakningen fra innsiden og ut. Har ingen bilder som viser, men det tar kun ett par minutter og ta det ut, og 25 sekund å sette det inn igjen med ledning liggende inne i pakningen. Bare å få lirket endel av paningen over vinduskanten, så glir det fint ut.

Skrevet

Ok, hvordan gjør du det med ledning ved montering igjen? Skal bytte ut rutene med lexan, så mulig det ikke fungerer like bra på det..

Skrevet

Legger en 2,5mm2 ledning inn i pakningen hvor den skal sitte. Start i bunnen av bakningen, og slutt i bunnen av pakningen, så legger du ledningsenden inn i bilen. Når du monterer ruten igjen, så får du en person til å legge litt press på ruten fra utsiden, mens du forsiktig drar i ledningen for å lirke pakningen over kanten igjen. Husk på å dra litt og litt i hver ledningsende, slik at presset på ruten blir jevnt. Litt dårlig forklart, men håper du forstår.

Skrevet

Lykke til. :) Husk at pakningen må sitte på ruten når du setter den inn, slik at ledningen ligger i sporet i pakningen som skal mot karosseriet om du misforstod. Ta bilder, vil se hvordan det blir med lexanruter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...