Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har fått et problem med bilen nå. Kjøpte bilen på tirsdag, kjørte den hit og parkerte den inne på verkstedet. Tok ut batteriet i går og ladet det til i dag, satt det inn og skulle starte, men den vil ikke helt.

Den starter nesten, men virker som om det er noe som ikke går rundt. Trodde det kunne være lite bensin, men fylte mer og har fortsatt samme problemet. Har i grunn ikke anelse hva det kan være, derfor jeg spør her (kan utrolig lite BMW).

Pumpa høres fin ut, og det funker fint å vri om tenninga. Er etter at man har vridd om tenninga og den skal begynne å gå rundt på egenhånd at den høres helt merkelig ut, og etter hvert kveles av seg selv. Det fungerer heller ikke å gi gass. Noen som har vært borti noe lignende?

Er snakk om en 95 mod 520i. Takk på forhånd for alle svar.

Skrevet

Tok opp alle tennpluggene, og de var fulle av olje/bensin. De så ikke spesielt bra ut heller, men godt nok til at de skal gnistre (fikk ikke testa, kjøper nye senere). Virker ikke som om bilen går på alle sylinderne. Kan legge opp en video av problemet i kveld.

Ingen som vet hva som kan være problemet, eller hatt hatt lignende problem selv? Bare å kom med forslag.

Skrevet

Har ennå ikke funnet hovedproblemet. Fant en slange som var delt i 3 deler (luftslange), så den fikk vel falskluft. Fikk tak i ny på huggern, men bilen fusker ennå (ble dog litt bedre).

Funker som sagt heller ikke å gasse. Virker som om den ikke går på alle sylinderne, men skjønner det ikke helt.. gikk jo HELT fint og rent 2 dager før problemene startet. Skal nevnes at bensinrørene bak er rustet veldig mye, og må skiftes ut (har bare ikke kommet så langt), men den holder seg i gang en stund så får vel bensin? Pumpa jobber når jeg vrir om tenninga.

Ingen idéer?

Skrevet

Hvis det ikke skjedde noe når du kobla av lmm så er jo det ett skritt

i riktig rettning. Siden DME skal gå i nødmodus når lmm frakobles så

betyr jo det at DME er i nødmodus fra før.

Det trenger dog ikke nødvendigvis være lmm som er defekt.

Skrevet

Kan det hende at DME er defekt da? Er vel ingen enkel måte å finne ut av det på?

Det som er så merkelig er jo at motoren fungerte helt fint 2 dager før problemene startet.

Skrevet

Har sjekka alle pluggene for gnist, og det er det så problemet ligger ikke der. Vet ikke om det kan være bensintilførsel eller noe. Skal prøve å få tak i ny lmm.

Noen som tilfeldigvis har et bilde av hvordan det skal se ut inni sikringsboksen? Ser ut som om noen releer mangler, og eventuelt noen sikringer. Oversikten er jo på tysk så skjønner ikke stort av den..

Skrevet

Tror jeg har funnet ut av det! En kabel som så ut til å være fra anlegget som gikk til batteriet ble tatt av første gangen (en kompis som tok ut batteriet), og ikke satt på igjen. Tok en titt på batteriet i sted, og så at den lå der på bunnen, satt den på og der starta bilen.

Går ennå litt merkelig (testa bare i 3 min, står parkert innerst på et verksted så kommer meg ikke ut i dag), og turtallet går litt opp og ned. Men det fungerer å gi gass nå, og den kvelses ikke.

Får se i morgen om det var hele problemet. :)

Skrevet

Hvis plugghull er fulle av olje og motor ikke går på alle sylindre er det stor sjanse for at toppdekselpakninga er gåen. Fort og enkelt å bytte :) Har helt ny pakning liggende til din motor forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...