Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da har jeg testkjørt igjen uten lambda. kjører på 3,7 i bensintrykk å nå vil den bare drukne. så da må jeg vel justere ned igjen å testkjøre mere. har å flytta lmm å da ikk den penere på tomgang.

setter stor pris på alle svar.

Skrevet

Hvordan er du sikker på at den bare drukner? Få montert bredbåndslambda før du sjekker mer. Da gjør du deg selv en tjeneste. Finner fort ut hva feilen er når du har monterte denne, da ser du med en gang om du trenger mere eller mindre. Å justre i "blinde" funker stort sett ikke like bra.

Skrevet

Du klarer ikke å få rett bensin mengde ved bruk av 315cc dyser bare ved å justere ned bensin trykket. Du må ned på ca 1 bar fuel rail trykk og dette vill ikke fyngere. det hjepler heller ikke med progresiv justerbar bensin trykk reg. du må kunne forandre bensin mengde og helst fortenning. Dette lar seg kunn gjøre med : tilpasset chip. War chip fra Miller. Data sprut av ett eller annet slag.

Det første du må kjøpe deg er bredbånds lamda. dette trenger du uansett hva du velger.

Jeg klarte å få en 325 m50 til å fyngere noelunde med turbo ca 0,8 bar men da med 250cc dyser med fuelrail tryk på 2,1 bar og progresiv bensin trykk reg. menn toppakningen røyk etter et par månedere, sikker pga for høy fortenning under boost.

Hadde problem med at bilen gikk i nødmodus, flyttet LMM forran turbo og dette problemet forsvant. er pga varme luften som kommer under boost forvirret LMM og at det er komprimert luft. er ikke disignet til å måle dete.

Snakk med Fekzen her på forumet han kan lage chip, eller turboviagra

Du kan også gjøre som meg å kjøpe Miller WAR chip. da kan du stille på en del parrameter (er ikke oppe og sviver ennå)

http://www.millerperformancecars.com/war-chip.html jeg betalte 2000 for chippen

Det finnes også mangen PnP datasprut til m50. men disse koster.

lp3hp95107a0akn1rvte.jpg

2lep03sa8o9h2ig7yv3i.jpg

WAR chip installert i 318is m42 ecu

s23yumozb1aay2kahaxw.jpg

Skrevet

jeg kjøpte turbokitt dyser å chip hos motorviagra vi snakka om hva slaks oppset jei skulle ha å han stilte chip etter dette. jeg har ikke erfaring med motorviagra eller har hørt noe om de men det virket seriøst.så jeg jeg kan ikke skjønne att chip`en å dysene ikke skal vare bra nok. men mener dere jeg skal prøve andre dyser? bredbåndslabda skal jeg ha, bare venter på å få den.

Skrevet
jeg kjøpte turbokitt dyser å chip hos motorviagra vi snakka om hva slaks oppset jei skulle ha å han stilte chip etter dette. jeg har ikke erfaring med motorviagra eller har hørt noe om de men det virket seriøst.så jeg jeg kan ikke skjønne att chip`en å dysene ikke skal vare bra nok. men mener dere jeg skal prøve andre dyser? bredbåndslabda skal jeg ha, bare venter på å få den.

Hvist du kjører et fuel rail trykk på 3,7 bar får den enormt med bensin, da er det klart at du drukner motoren. Du skal stille ned trykket ikke opp. orginalt fuel rail trykk er 3,5 bar oginalt på 525 og 325 m50 med 160cc(@3bar) dyser.

Du hadde fint klart deg med 200 eller 250cc dyser om du skal kjøre opp trykke så mye og ved 0,5 bar ladetrykk.

Det er den progresive bensintrykkregulatoren som skal kjøre opp trykket ikke base trykket.

Hvilket besnintrykk og dyser er chippen satt opp til? og hvor stort ladetrykk? det er her du må begynne.

Skrevet

ok. han sa jeg skulle byne 3bar i bensintrykk 0,6 turbotrykk.

prøvde dette men det virket som den ikk magert.

men nå har jeg flyttet lmm så som du sa så kan den jo ha godt på nødprogram.

Skrevet

Hvist du kjører et fuel rail trykk på 3,7 bar får den enormt med bensin, da er det klart at du drukner motoren. Du skal stille ned trykket ikke opp. orginalt fuel rail trykk er 3,5 bar oginalt på 525 og 325 m50 med 160cc(@3bar) dyser.

Du hadde fint klart deg med 200 eller 250cc dyser om du skal kjøre opp trykke så mye og ved 0,5 bar ladetrykk.

Det er den progresive bensintrykkregulatoren som skal kjøre opp trykket ikke base trykket.

Hvilket besnintrykk og dyser er chippen satt opp til? og hvor stort ladetrykk? det er her du må begynne.

åssen mener du at du skal klare deg med 200cc dyser ved 0,5 bar ladd på en M50b25? Hvis man øker bensintrykket med 1 bar så øker du dysekapasiteten med rundt 20%. så ved 4bar bensintrykk så har du dyser som leverer rundt 240cc... Ved 0.5 bar ladd så bør man havne rundt 300hk i motoren og jeg ser ikke helt åssen det skal funke med 240cc dyser...?

Skrevet

Hvist du kjører et fuel rail trykk på 3,7 bar får den enormt med bensin, da er det klart at du drukner motoren. Du skal stille ned trykket ikke opp. orginalt fuel rail trykk er 3,5 bar oginalt på 525 og 325 m50 med 160cc(@3bar) dyser.

Du hadde fint klart deg med 200 eller 250cc dyser om du skal kjøre opp trykke så mye og ved 0,5 bar ladetrykk.

Det er den progresive bensintrykkregulatoren som skal kjøre opp trykket ikke base trykket.

Hvilket besnintrykk og dyser er chippen satt opp til? og hvor stort ladetrykk? det er her du må begynne.

åssen mener du at du skal klare deg med 200cc dyser ved 0,5 bar ladd på en M50b25? Hvis man øker bensintrykket med 1 bar så øker du dysekapasiteten med rundt 20%. så ved 4bar bensintrykk så har du dyser som leverer rundt 240cc... Ved 0.5 bar ladd så bør man havne rundt 300hk i motoren og jeg ser ikke helt åssen det skal funke med 240cc dyser...?

Det jeg var på jakt etter var å følge det chippen er satt opp til. som han forlarte nå. 3 bar basetrykk etc.

sa heller ikke at han skulle klare noe med 1 bar forandrin på fuel rail trykket, jeg var på jakt etter hvilke basetrykk chippen var satt opp til i forhold til 315cc dysende. og vist ingen chip (urørt ecu) med 315cc dyser kan max ha 1 bar fueil rail trykk for å ikke drukne motoren under cruse og tomgan altså ikke turbo trykk, og dette går ikke. det var min påstand.

med 315cc@3bar *6 klarer 340hk 90%(powerpage.dk) så bensin har han nokk av.

skal være enig at 200cc var i det minste laget. :oops:

Problemt er at han ikke vet hva som skjer, kjøp brebånds lamda mål hva som skjer, så kan man begynne å feilsøke og justere.

Skrevet

Da er vi forsåvidt noenlunde enige. :) Men 315cc dyser og 1bar bensintrykk vil funke dårlig uansett, man bør ha et grunntrykk rundt 2,5-3 bar. Så det er som du sier, man må ha chip, dyser osv som fungerer sammen, og bredbåndslambda er er must!

Skrevet
Da er vi forsåvidt noenlunde enige. :) Men 315cc dyser og 1bar bensintrykk vil funke dårlig uansett, man bør ha et grunntrykk rundt 2,5-3 bar. Så det er som du sier, man må ha chip, dyser osv som fungerer sammen, og bredbåndslambda er er must!

stemmer 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...