Henryk Posted March 17, 2011 Posted March 17, 2011 Støtdemperne bak på min 520i 1993 er ødelagt, åltsa bilen gjynger og danser som bare det. Det står vist et jamex senkesett på den. Hvordan er dette, må jeg bytte både fjør og demper bak? Eller kan jeg kun bytte demperne? Takk! Henryk
kje Posted March 17, 2011 Posted March 17, 2011 Hvis fjærene er like hela er det ikke noe i veien for å beholde dem. Fjærer og dempere skal dog alltid skiftes parvis på samme aksel, men det visste du helt sikkert Dersom fjærene senker mer enn 40mm bør korte dempere benyttes.
Henryk Posted March 17, 2011 Author Posted March 17, 2011 Takk for svar! Ja, må selfølgelig byttes på begge sider Hehe. Men et annet merke kan komme inn her? Er bare og ta fjøren over demperen etterpå? Er det universalt `korte` dempere da?
kje Posted March 17, 2011 Posted March 17, 2011 Hva du måtte ønske Flytt over fjærer, gummiforinger og topplager ja. Du har sikkert ikke senka den mer enn 40mm bak likevel. Kjøp nye gassempere
Henryk Posted March 17, 2011 Author Posted March 17, 2011 Den er grei Er veldig usikker på hvor lav den egentlig er. Forstår ikke helt hva som står i vognkortet heller, er godkjent og skrevet inn. Men noen tips til billige og bra dempere?
SST Posted March 18, 2011 Posted March 18, 2011 Min anbefaling er Bilstein Sprint! Så fryktelig dyre er de vel heller ikke. Er du medlem i BMWCCN? I såfall får du grei rabatt på Bilstein gjennom f.eks. AutoTrio.
Recommended Posts