Gå til innhold

316 e46 motor


Gosha
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan Eg skal kjøpe meg en 316i e46 å i den står det en 1,9l , men den har bare 105 hk å i 318 er det en helt lik motor bare 118hk men er det forskjellige hjerner , og viss går det an å fjerne restriksjonene på en måte slik du opnår mer effekt ? Føler det er litt døvt med 105 hk. Takker for alle svar. MvH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge motorene har samme manifold.

11611432032 INSUGNINGSROER OEVERDEL org

11611432033 INSUGNINGSROER UNDERDEL org

etter det jeg kan se har 318 og 316 samme dyser, LMM, Gass spjeld. men problemet ligger i motor styringen. kan prøve å få taki 318 motor styring, men da er start sperren problemet må begynne å kode om.

Det enkleste for deg er å ( chippe ) bilen, det som kalles serell pomprogramering. altså ingen løs chip som byttes, men ecu omprogrameres. dette koster. ikke sikkert du får noe utav det heller.

Hvist du ser på tallene for di to forskjellige motorene så tror jeg det ikke er så mye forskjeld (noe er det da men ikke mye) bare forskjellige måter å måle motoren på. Tror 316 er laget for vårt avgifts system. så ja allt dette går på motor styring.

87 kW (118 hp) @ 5500 180 N·m (133 ft·lbf) @ 3900 6200max rpm

77 kW (103 hp) @ 5300 165 N·m (122 ft·lbf) @ 2500 6200max rpm

Har trimmet en del på m43. Må gjøre store investeringer for å få noe utavdet. er ikke så veldig effektiv motor.

Det finnes grenrør, trim kam. dette sammen med ecu omprogramering kan gi noe hk. og noe friskere motor.

Men noen racer blir det ikke, da må turbo eller kompressor til, og tillogme da er det ikke noe fatastiskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...