Tommen325 Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Leser rundt på diverse turbo bygg + at jeg har m20 turbo selv. En ting jeg lurer litt på er hva er Stødgjørdel?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Støtter opp bunndelen og lagerbankene slik at den tåler mer overladning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommen325 Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2011 Se der ja. Må lære noe nytt hver dag! Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Stødgjørdel,stødgjørdsle,støtgjørsle.....mangen idiotiske navn på noe enkelt som en bolt-støtte,eller støtteplate om en vil. Ordet/navnet på denne delen kommer av Stud Girdle,som enkelt oversatt blir bolt-støtte. Men svenskene er nokså late,og har kun tatt ordet og lest det på svensk slik det står,nærmest fonetisk uttalt "Stødgørdel" .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Finne et norsk ord på denne delen snart kansje? ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommen325 Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2011 Finne et norsk ord på denne delen snart kansje? ? Bolt støtte til bunndelen? Det er vell ganske helnorskt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Kaller det bare for støtteplate jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 støtteplate eller flexplate. "stöd" betyr støtte, så det har ikkeno med latskap eller "stud" å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Ja veit at ordet stød betyr støtte,men har snakket med flere svensker som sier at det er bare fonetisk avlest av ordet "stud",og "girdle" eller "girdel" som noen tror det uttales blir til "gørdel" fonetisk. Derav betegnelsen lat...satt på spissen vel å merke..men vi norske er vel enda "latere" ettersom vi bruker den svenske betegnelsen på noe som bedre kan kalles støtteplate(etter min mening ihvertfall). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 samme hva det heter. er bra og ha ihvertfall!=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Søker du på main stud girdle på Google, finner du dette. Det blir kalt både support girdle og stud girdle i statene. Men ja, det er jo det samme hva det kalles, det er uansett kjekt å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Kjekk å ha? Hva slags hensikt har den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Kjekk å ha? Hva slags hensikt har den? Les svar nr 2, av winchester. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Kjekk å ha? Hva slags hensikt har den? Les svar nr 2, av winchester. Hvorfor så jeg ikke det :S Tror kansje jeg skal drikke no annet enn øll. Sprit kansje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Kjekk å ha? Hva slags hensikt har den? Les svar nr 2, av winchester. Hvorfor så jeg ikke det :S Tror kansje jeg skal drikke no annet enn øll. Sprit kansje? Nei for all del, det er da lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå