Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1990" Ford E250. Personbilreg. Kjøres på førerkort klasse B

7,3L diesel. Forsterket gearkasse med shift kit.

Heavy duty innmat i bakaksel.

2 nye batterier. Gode helårsdekk

Selges kr: 16.500,- inkl omreg.

Årsavgift ikke inkl.

Trenger gjennomgang av bremser, og stramming av styresnekke før EU kontroll.

96v62gj75zwhuv1v6wkr.jpg

Skrevet

Perfekt til å dra løpsbil. Plass til pallevis av deler og utstyr baki. Sofaen har hurtigfester og kan tas ut på sekunder.

Skrevet

men så de vesentlige tingene.

hvor mye har denne lov å trekke i følge vognkortet og hva er tillatt totalvekt i følge vognkortet?

har du hatt den på eu-kontroll slik at det medfølger mangellapp?

Skrevet

Da denne ble registrert var det ikke vanlig å skrive inn tilhengervekt.

Regelen var at hengeren ikke skulle overskride bilens vekt.

Bilen er drøyt 2,8 tonn.

Den er nedklasset til 3499 kg totalvekt.

Har ikke vært på EU kontroll.

Det eneste jeg vet om som skulle tilsi at den ikke går igjennom, er slakk styresnekke, og ujevn bremsevirkning.

Styresnekka kan strammes opp. Det koster ingenting, bortsett fra en del såre knoker og et par-tre banneregler. (En smule trangt der)

Bakbremsene vet jeg må gjennomgås. Klossene foran tror jeg er nokså bra enda.

Bortsett fra det, har den en mangel til, som ikke har noen betydning for EU-kontrollen.

Dieselen siger tilbake til tanken når den står i ro noen dager. Da blir den tungstartet. Litt detektivarbeid må til for å finne lekkasjen, men det koster ikke stort.

Skrevet

har aldri hørt om den regelen, men vet at de færreste biler før `95 kan trekke mer enn sin egen vekt.

am.car har desverre vist seg å kunne trekke veldig lite i forhold til vekt ved automat på eldre biler. ikke alle, men mange.

Vekten skal jo stå i vognkortet. Kan jo ikke dokumentere noe dersom du blir stoppet om du ikke har dette. Er hengerfestet ettermontert må nok bilen inn for godkjenning og den tillatte vekten på hengerfestet settes inn event maks av hva bilen har lov å trekke. Dette skal stå på papirene som følger med.

Skrevet
har aldri hørt om den regelen, men vet at de færreste biler før `95 kan trekke mer enn sin egen vekt.

am.car har desverre vist seg å kunne trekke veldig lite i forhold til vekt ved automat på eldre biler. ikke alle, men mange.

Vekten skal jo stå i vognkortet. Kan jo ikke dokumentere noe dersom du blir stoppet om du ikke har dette. Er hengerfestet ettermontert må nok bilen inn for godkjenning og den tillatte vekten på hengerfestet settes inn event maks av hva bilen har lov å trekke. Dette skal stå på papirene som følger med.

Dette har sammenheng med at de fleste har for dårlig kjøling på kassen.

Hvis bilen bestilles med såkalt "Towing package", utstyres den med ekstra oljekjøler fra fabrikk.

Kassen på min bil er forsterket med kraftigere lameller, og en konverter som gir mye mindre sluring. Dette gjør at kassen gearer hardt, men holder oljen kaldere.

Som bonus får man også litt bedre drivstofføkonomi, og en bil som aksellererer kjappere.

Ang. vognkort, så er det titusenvis av gamle biler i landet med krok, uten at hengervekt er skrevet inn.

Da regnes bilens egenvekt som maks hengervekt.

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Skrevet

Det ble etterlyst flere bilder av interiør etc.

Grunnet fødsel av et lite føll på gården, ble det ikke tid til skikkelig opprydning i bilen. Men jeg lover å rydde og støvsuge før evnt. salg. :lol:

kunb6cene5i8kf1h0nao.jpg

eb6ktwpot2k3b1fz573w.jpg

fi42hxcuppn5epfnwux7.jpg

hw7sg8z0e339iuxe2f0y.jpg

318u3rirp61pqoo1edio.jpg

sjtt5ez9xizidase51ke.jpg

k7cf9sh2aiznhejtgsvc.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...