pajoe Skrevet Mars 20, 2011 Skrevet Mars 20, 2011 1990" Ford E250. Personbilreg. Kjøres på førerkort klasse B 7,3L diesel. Forsterket gearkasse med shift kit. Heavy duty innmat i bakaksel. 2 nye batterier. Gode helårsdekk Selges kr: 16.500,- inkl omreg. Årsavgift ikke inkl. Trenger gjennomgang av bremser, og stramming av styresnekke før EU kontroll.
pajoe Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Skrevet Mars 20, 2011 Perfekt til å dra løpsbil. Plass til pallevis av deler og utstyr baki. Sofaen har hurtigfester og kan tas ut på sekunder.
pajoe Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Skrevet Mars 20, 2011 Som partybil kan det nevnes at jeg har hjemmelagede fester for fire stk Cervin Vega CVI 218s for montering bak. http://www.cerwinvega.com/images/Produc ... _angle.jpg Du har alikevel plass til en pall med øl!
Tommy Turbo Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 men så de vesentlige tingene. hvor mye har denne lov å trekke i følge vognkortet og hva er tillatt totalvekt i følge vognkortet? har du hatt den på eu-kontroll slik at det medfølger mangellapp?
pajoe Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Skrevet Mars 21, 2011 Da denne ble registrert var det ikke vanlig å skrive inn tilhengervekt. Regelen var at hengeren ikke skulle overskride bilens vekt. Bilen er drøyt 2,8 tonn. Den er nedklasset til 3499 kg totalvekt. Har ikke vært på EU kontroll. Det eneste jeg vet om som skulle tilsi at den ikke går igjennom, er slakk styresnekke, og ujevn bremsevirkning. Styresnekka kan strammes opp. Det koster ingenting, bortsett fra en del såre knoker og et par-tre banneregler. (En smule trangt der) Bakbremsene vet jeg må gjennomgås. Klossene foran tror jeg er nokså bra enda. Bortsett fra det, har den en mangel til, som ikke har noen betydning for EU-kontrollen. Dieselen siger tilbake til tanken når den står i ro noen dager. Da blir den tungstartet. Litt detektivarbeid må til for å finne lekkasjen, men det koster ikke stort.
Tommy Turbo Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 har aldri hørt om den regelen, men vet at de færreste biler før `95 kan trekke mer enn sin egen vekt. am.car har desverre vist seg å kunne trekke veldig lite i forhold til vekt ved automat på eldre biler. ikke alle, men mange. Vekten skal jo stå i vognkortet. Kan jo ikke dokumentere noe dersom du blir stoppet om du ikke har dette. Er hengerfestet ettermontert må nok bilen inn for godkjenning og den tillatte vekten på hengerfestet settes inn event maks av hva bilen har lov å trekke. Dette skal stå på papirene som følger med.
pajoe Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Skrevet Mars 23, 2011 har aldri hørt om den regelen, men vet at de færreste biler før `95 kan trekke mer enn sin egen vekt.am.car har desverre vist seg å kunne trekke veldig lite i forhold til vekt ved automat på eldre biler. ikke alle, men mange. Vekten skal jo stå i vognkortet. Kan jo ikke dokumentere noe dersom du blir stoppet om du ikke har dette. Er hengerfestet ettermontert må nok bilen inn for godkjenning og den tillatte vekten på hengerfestet settes inn event maks av hva bilen har lov å trekke. Dette skal stå på papirene som følger med. Dette har sammenheng med at de fleste har for dårlig kjøling på kassen. Hvis bilen bestilles med såkalt "Towing package", utstyres den med ekstra oljekjøler fra fabrikk. Kassen på min bil er forsterket med kraftigere lameller, og en konverter som gir mye mindre sluring. Dette gjør at kassen gearer hardt, men holder oljen kaldere. Som bonus får man også litt bedre drivstofføkonomi, og en bil som aksellererer kjappere. Ang. vognkort, så er det titusenvis av gamle biler i landet med krok, uten at hengervekt er skrevet inn. Da regnes bilens egenvekt som maks hengervekt.
Tom K Skrevet April 4, 2011 Skrevet April 4, 2011 hvis ikke jeg husker helt feil så kunne min trekke 3500, kg men min var C1 .
pajoe Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Skrevet Mai 30, 2011 Det ble etterlyst flere bilder av interiør etc. Grunnet fødsel av et lite føll på gården, ble det ikke tid til skikkelig opprydning i bilen. Men jeg lover å rydde og støvsuge før evnt. salg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå