Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg bestilte en 525d fra bilia 27. januar og skal registrere den 1. april. Jeg sitter å funderer litt på BMW Service Inclusive og hvor mye jeg kan spare på å gå for en slik serviceavtale. Vurderer da plus servicepakken som har 6 år/200.000 km (koster bortimot 50 lapper). For å regne ut sånn ca hvor mye jeg kan spare på dette har jeg noen spørsmål:

• [*:x836xsyd]Hvor mye koster en typisk service hos BMW på F10'en min?
    [*:x836xsyd]Hvor mye i delepris koster det å bytte bremser på den?

Takker for svar :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Vurderer også en slik serviceavtale på min f11 520d som jeg overtar neste uke -:)

Tilbudet jeg fikk basert på (5 år/100.000 km) vil ligge på;

- BSI Basic(oljeskift, service på/bytte av luftfilter, mikrofilter samt bremsevæske samt kontroll av bilen og standardomfang i henhold til serviceheftet): 9.151,-

- BSI Plus (Samme som ovenstående, med tillegg av: Bytte av bremseklosser/bremseskiver foran og bak, bytte av vindusviskergummi som en del av servicearbeidene): 20.114,-

- BSI Ultimate (samme som ovenstående med tillegg av; forlengelse av retten til utbedring av mangler på bilen i kontraktsperioden): 31.171,-

Vurderer mest BSI Basic men lurer på noen har erfaring med denne (disse) pakkene. Jeg tenker at hvis det er snakk om en årlig service høres det gunstig ut, bare olja koster vel fort 1000 per gang, men hvis man er bundet av servicefrekvensen som bilen selv regner ut basert på kjøremønster kan man kanskje "risikere" at service bare skal utføres etter 40'000km dvs. man får bare ut 2 services på avtalen. Da er det plutselig ikke så gunstig. Spørsmålet blir om man kan velge f.eks. årlig frekvens?

Skrevet

da jeg spurte om det før jeg fikk min 525da sa forhandleren at det egentlig ikke var noe å spare på service pakkene for min del...

jeg fikk bilen 6. juni og har nå kjørt 19 000km med den, neste service er om 12 000km eller iløpet av mai 2012(alt etter hva som kommer først) jeg fikk prisene og hva som skulle gjøres på servicene men husker ikke lenger hva det var! skal se om jeg kanskje husker å stikke innom forhandleren i morgen å sjekke prisene.

Skrevet

har funnet ut at det går 7,2 liter olje på min bil, så kun olje service uten pollen filter kommer på 2500,-

så jeg kommer til å bestille den basic pakken før første service, det var den største pakken de mente jeg ikke burde ha, pga det er en "norsk" bil og at jeg dermed har 5 års reklamasjon......

Skrevet
Vurderer også en slik serviceavtale på min f11 520d som jeg overtar neste uke -:)

Tilbudet jeg fikk basert på (5 år/100.000 km) vil ligge på;

- BSI Basic(oljeskift, service på/bytte av luftfilter, mikrofilter samt bremsevæske samt kontroll av bilen og standardomfang i henhold til serviceheftet): 9.151,-

- BSI Plus (Samme som ovenstående, med tillegg av: Bytte av bremseklosser/bremseskiver foran og bak, bytte av vindusviskergummi som en del av servicearbeidene): 20.114,-

- BSI Ultimate (samme som ovenstående med tillegg av; forlengelse av retten til utbedring av mangler på bilen i kontraktsperioden): 31.171,-

Vurderer mest BSI Basic men lurer på noen har erfaring med denne (disse) pakkene. Jeg tenker at hvis det er snakk om en årlig service høres det gunstig ut, bare olja koster vel fort 1000 per gang, men hvis man er bundet av servicefrekvensen som bilen selv regner ut basert på kjøremønster kan man kanskje "risikere" at service bare skal utføres etter 40'000km dvs. man får bare ut 2 services på avtalen. Da er det plutselig ikke så gunstig. Spørsmålet blir om man kan velge f.eks. årlig frekvens?

Det er de servicene bilen sier fra den skal ha som blir tatt... Olje, bremseveske, kjøleveske, filter. Det er ikke med olje servicer man selv vil ha mellom de vanlige! Om jeg velger basic 5år/100 000km vil jeg spare ca 7-10 000,- ! Har også sett på den pakken med 10år/200 000km... Vil tro det hadde lettet salget når den tid kommer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...