Bimmarn Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 hei! skal til å bestille nye foringer i svingarmene på bilen min, så lurte jeg på hva som er forskjellen mellom "vanlige" og eksentriske foringer. hva bør jeg velge..?
BMW-Vegardsen Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 powerflex kjøp hos Koed.no , der e prisen på powerflex billi i forhold til orginale foringer
S.Hafsmo Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Eksentriske er for å få justerbar camber/toe-in på bakhjulene, de som f.eks selges på Koed må stilles korrekt før de presses inn, og kan ikke justeres etterpå. GS blandt andre har K-Mac eksentriske foringer som kan justeres sånn høvelig etter montering. Forøvrig tror jeg det enkleste er å gå for vanlige (som og er originalt) eller M5 foringene/lagerene, da disse tåler litt mere juling.
Olelink Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Eksentriske er for å få justerbar camber/toe-in på bakhjulene, de som f.eks selges på Koed må stilles korrekt før de presses inn, og kan ikke justeres etterpå. GS blandt andre har K-Mac eksentriske foringer som kan justeres sånn høvelig etter montering.Forøvrig tror jeg det enkleste er å gå for vanlige (som og er originalt) eller M5 foringene/lagerene, da disse tåler litt mere juling. Har du prøvd om M5 kuleleddene passer i andre e34 bærearmer ? Har lest ett sted at det er forskjellig yttre dimensjon på e34 gummilager og m5 kuleledd. Synes selv dette høres rart ut men siden m5 kulene koster en del turte jeg ikke gamble når jeg bytta på min e34 nå nylig
S.Hafsmo Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Det håper jeg virkelig de gjør siden jeg har en pose med slike liggende.
Bimmarn Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Skrevet Mars 21, 2011 hvordan skal foringen stå for å få negativ camber? er det ikke slik da, at hullet i foringen ikke er i midten? bør hullet være lengst fram, bak, oppe eller nede?
S.Hafsmo Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Negativ camber har du allerede om bilen er senket. eventuell justering ville jeg bedt vedkomne som skal ta 4-hjulskontrollen om å ta.
Bimmarn Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Skrevet Mars 22, 2011 er det noen forskjell på den ytterste og den innerste foringen, bortsett fra at den innerste ikke skal være eskentrisk?
S.Hafsmo Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 ingen skal være eksentrisk. alle 4 er i utgangspunktet like. M5 har annet bakstell hvor den innerste er justerbar.
KingB Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 AKG Motorsport har i stiv poly: http://www.akgmotorsport.com/catalog/ca ... 2FBushings Til normal bruk anbefales originale!
Olelink Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 Som Hafsmo sier skal du ikke ha noen eksentriske. De orginale eksentriske foringene er mer ment for bruk av bmw til å justere grove feil med på en firehjulskontroll. Husk de orginale eksentriske foringene kan bare presses inn en gang og kan ikke justeres etter at de er presset inn.
Nummis Skrevet Mars 24, 2014 Skrevet Mars 24, 2014 Må rive opp i denne tråden littegrann. . Jeg har bytta desse foringa for litt siden(1- 1 1/2 år) Trur nå at de kan sitte gæli veien når forklaringa sier: Lange delen mot bilens midt. Det jeg kan se på foringa er den like lang på begge sider der den sitter. . noen som har titta ekstra mye på dem før? Kjøpt hos koed, orginale ikke eksentriske. Også lurer jeg på om noen har peiling på hvordan de store foringene i bakbrua skal sitte? Eller om noen her har en E34 Heist opp med orginale foringer i brua, og kan ta bilder Har en misstanke om at Snapdrive har feilmontert. .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå