SST Posted March 21, 2011 Posted March 21, 2011 Jeg fikk med en flaske lurium for å tilsette dieselen da jeg kjøpte motorolje sist. Har vært på langtur i helgen (100 mil) og fant ut at det var et bra tilfelle å tilsette denne i en full tank diesel. Bilen har helt siden jeg overtok den vært litt raklete ved kaldstart. Den turer opp og ned på turtall, og låter sjenerelt ikke bra. Vi snakker ikke minusgrader da bilen står i oppvarmet garasje, med dette kan vel allikevel defineres som kaldstart da jeg ikke har motorvarmer. Vel, denne fylte jeg da på i går og kjørte hjemover. I dag tidlig da jeg startet opp bilen, gikk den VESENTLIG mye finere enn tidligere. Den lå på stabilt turtall, og hverken hostet eller harket. Jeg hadde vel ikke de store forventningene til dette stoffet, men må si jeg tror jeg er litt imponert! Nå vet jeg ikke nøyaktig hva dette stoffet gjør, men det rengjør vel drivstoffsystemet (dyser?). Bilen jeg testet på er en -04 330d. Ville bare viderebringe mine positive opplevelser
Forbiss Posted March 21, 2011 Posted March 21, 2011 Har merket litt forskjell på min egen bil også. Men det er gammel BMW diesel så den er ikkje så kresen på dieselkvalitet. For det som er problemet her til lands er at dieselen er desverre ikkje bra nok til nyere dieselmotorer med common rail. Skal ikkje si det med sikkerhet på den vanlige dieselen men "avgiftsfri" diesel er ikkje bra nok. Ser dette stadig vekk på jobb at dieselkvalitet er et problem. Vi fyller alltid tilsetning på tanken på maskiner me har service på. Det koster litt ekstra men det er en billig forsikring i forhold til injektorer som har streika eller def. høytrykkspumpe. Da flyr tusenlappene fort! Så dette er noko alle burde ha på tanken frå tid til annen.
SST Posted March 21, 2011 Author Posted March 21, 2011 Uten at jeg har noe peiling på dette overhodet, så virker det som det kan være gunstig å ha en slik flaske i tanken i ny og ne, ja. Men nå er det vel forskjeller på vanlig og "avgiftsfri" diesel annet enn fargen...?
peder87 Posted March 21, 2011 Posted March 21, 2011 fyller 2 takts olje i dieselen på min bil. dette er noe som har blitt gjort i mange 10år gjør det mest for å smøre opp systemet, hvordan nye motorer tåler dette vet jeg ikke men funker fint på tds motoren
Recommended Posts