Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg har funnet meg en automat kasse som passer til bilen, men de som skal selge den sier at de har konverern men ikke hjernen. Jæger sier at jeg må også få med hjernen for å bytte kasse.

Er det noe her inne som har noen synspunkter eller erfaring med dette??? må jeg ha hjernen med???

Skrevet

Hei Bimmerfører.

var det du som byttet kasse selv?? ifølge Jæger så må jo da den gamle hjernen omprogrameres?????

måtte du søke for å finne en kasse med det rette serie/dele nummeret eller tok du bare en som stod 5HP18

Skrevet

Kjøpte kasse via en fra Sverige, leverte den på automatservice (tror jeg det heter), fikk de til å bytte filter, olje osv, før jeg tok med kassa hjem og byttet selv.

5HP18 høres kjent ut, skal se om jeg kan finne kvittering og bilde av denne kassa.

Jeg programerte ikke noe.

Vet ikke om det hadde noe for seg, men jeg fikk beskjed fra en annen her inne den gangen at jeg måtte sette tenningen på trinn2 i 30sekunder mens jeg hadde bremsepedalen inne, for så å skru av tenningen før jeg kunne starte bilen pga en eller annen nullstilling.

Så jeg gjorde som han sa, så jeg vet ikke om dette bare var bullshit, eller om det hadde noe for seg.

Men bilen startet og den ruller da både fremover og bakover, gearer pent, så her er alt ok, utten at jeg måtte bytte hjerne eller programere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...