Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Etter et kvalmt møte med en isblokk i vinter ble det ene tåkelyset revet ut fra festet i fangeren og knust. Dette var xenonlys. Jeg ønsker nå å få alt i orden igjen og er på leting etter nye tåkelys, forøvrig i halogen. Ser at lyktene som oftest blir solgt uten ledningsnett og har da følgende spørsmål:

Hvor får man tak i ledninger man kan kople fra tåkelysene til bryter i dash? Har 0 peiling på lys men konkluderer allikevel med at jeg ikke kan bruke ledningsnettet som står i nå siden lysmodulen er xenon? Eller trenger jeg bare et nytt halogensett og så er det bare å montere?

På forhånd takk for svar :)

Skrevet

Du fjerner bare den boksen (ballasten) som sitter i forbindelse med xenonpæra.

Da kan du bare putte i vanlig H1 pære igjen. Du trenger ikke å bytte hele nettet.

Du bruker bare de samme stikkerne som satt på xenonpæra, altså fra ledningsnettet til bilen.

Skrevet
Du fjerner bare den boksen (ballasten) som sitter i forbindelse med xenonpæra.

Da kan du bare putte i vanlig H1 pære igjen. Du trenger ikke å bytte hele nettet.

Du bruker bare de samme stikkerne som satt på xenonpæra, altså fra ledningsnettet til bilen.

Takk for svar :)

Så man kopler fra ballasten da på en måte? Man får jo ikke noe ledningsnett hvis man f.eks. bestiller nytt sett på koed eller gs.. Kan man bare kople på ledningene fra dashen og på de nye lyktene uten denne ballasten?

Skrevet

Bestiller nytt sett med xenon tenker du på?

Skal du ha xenon igjen kjøper du bare nytt sett med pærer og ballaster inkl. Da er det plug n'play med ledningsnettet fra bryteren, som da er + og - nede ved tåkelysene.

Skal du benytte halogenpærer så er det også plug n'play. Du bruker de samme ledningene som kommer fra bryteren. Du bør bare fjerne den ballasten fra xenonlyset.

For å si det enkelt: Det er ikke et eget ledningsnett for xenon på E36. De har bare brukt det som er der orginalt. Altså en svart og en rød ledning nede ved tåkelysene.

Skrevet
Bestiller nytt sett med xenon tenker du på?

Skal du ha xenon igjen kjøper du bare nytt sett med pærer og ballaster inkl. Da er det plug n'play med ledningsnettet fra bryteren, som da er + og - nede ved tåkelysene.

Skal du benytte halogenpærer så er det også plug n'play. Du bruker de samme ledningene som kommer fra bryteren. Du bør bare fjerne den ballasten fra xenonlyset.

For å si det enkelt: Det er ikke et eget ledningsnett for xenon på E36. De har bare brukt det som er der orginalt. Altså en svart og en rød ledning nede ved tåkelysene.

Hjertlig takk for hjelp! Tanken var å bestille nytt sett med halogentåkelys da dette ble anbefalt av verksted mtp pærer osv. Så nå gjør jeg det siden det ifølge deg ikke krever nytt nett :applause:

Skrevet
Hvilken løsning har du tatt for å legge til xenon i tåkelysene?

Hei! Er ikke jeg som har gjort det, forrige eier som monterte det. Har dette noe å si for evt endring til halogen? 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...