bigz1 Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 Hei Jeg stakkars mann på 63, har konebil 520i 98 mod. Kan kjøre 10 km uten problem, men.. med litt småkjøring i tillegg, så rykker den og har ikke power. noen ganger kan den stoppe. den kan stå på tomgang i 10 min. og plutselig stoppe. men den starter igjen. Når den er kald, er det ingen problemer. Går litt ujevnt. den har gått ca.140000km , ikke byttet plugger, ikke byttet bensinfilter. Er det noen som har hatt det samme?
Bellen Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 Skift tennplugger og bensinfilter!! Symptomene høres ut som at det er veivaksel og/eller kamakselfølerene som begynder å takke for seg. Bytt dei og.
bcrazy Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Nr 17: Er denne defekt vil ikke vanos bli aktivert. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15¨ Få bilen på verksted og tatt diagnose.
bigz1 Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Skrevet Mars 23, 2011 Har hatt bilen på diagnosekontroll. Kamaksel føler def. Skal byttes. Ble anbefalt å bytte plugger og bensinfilter.
bigz1 Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Skrevet Mars 23, 2011 Nr 17: Er denne defekt vil ikke vanos bli aktivert. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15¨ Få bilen på verksted og tatt diagnose. Takker for godt tips. etter en diagnose viste det seg at sensor hadde feil.
Rogern Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Kjøp originale sensorer. Jeg bytta begge på min 98-520i og bilen ble ikke noe særlig bedre med kopisensorer. Jeg bytta tilbake til den originale kamsensoren og da ble den helt fin igjen(var sikkert bare veivsensoren som var gåen hos meg)
bigz1 Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Skrevet Mars 23, 2011 Kjøp originale sensorer. Jeg bytta begge på min 98-520i og bilen ble ikke noe særlig bedre med kopisensorer. Jeg bytta tilbake til den originale kamsensoren og da ble den helt fin igjen(var sikkert bare veivsensoren som var gåen hos meg) Ok Verkstedet bestiller den . så da blir det vel ok
bigz1 Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Skrevet Mars 25, 2011 Diagnosetesten gir feil melding på begge sensorene +veivaksel sensor. Vanskelig å hvite hvilken det er. Skal bytte en om gangen? Noen flere tips?
bigz1 Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Skrevet Mars 25, 2011 Kjøp originale sensorer. Jeg bytta begge på min 98-520i og bilen ble ikke noe særlig bedre med kopisensorer. Jeg bytta tilbake til den originale kamsensoren og da ble den helt fin igjen(var sikkert bare veivsensoren som var gåen hos meg) Hei Er det slik at det er bare en camaksel sensor på min bil? sitter på venstre side foran på motor. og veivaksel sensor sitter også i front?
Rogern Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Kjøp originale sensorer. Jeg bytta begge på min 98-520i og bilen ble ikke noe særlig bedre med kopisensorer. Jeg bytta tilbake til den originale kamsensoren og da ble den helt fin igjen(var sikkert bare veivsensoren som var gåen hos meg) Hei Er det slik at det er bare en camaksel sensor på min bil? sitter på venstre side foran på motor. og veivaksel sensor sitter også i front? På min er det bare en kamakselsensor ja og veivakselsensoren sitter på høyre siden ved "veivhjulet", motoren på min heter m52b20. Bilen min er en 98 som er registrert på desember 97 og jeg har hørt det er ett skifte på slutten av 98, men hvis du skriver inn reg.nr her får du frem motorkoden: http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... nnoWebRef=
bigz1 Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Skrevet Mars 25, 2011 Kjøp originale sensorer. Jeg bytta begge på min 98-520i og bilen ble ikke noe særlig bedre med kopisensorer. Jeg bytta tilbake til den originale kamsensoren og da ble den helt fin igjen(var sikkert bare veivsensoren som var gåen hos meg) Hei Er det slik at det er bare en camaksel sensor på min bil? sitter på venstre side foran på motor. og veivaksel sensor sitter også i front? På min er det bare en kamakselsensor ja og veivakselsensoren sitter på høyre siden ved "veivhjulet", motoren på min heter m52b20. Bilen min er en 98 som er registrert på desember 97 og jeg har hørt det er ett skifte på slutten av 98, men hvis du skriver inn reg.nr her får du frem motorkoden: http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... nnoWebRef= Takker for god informasjon UN21759 er en M52 Da stemmer det . Har du byttet kamaksel sensor? Ser at jeg kommer ikke til festeskrue. Det er noe annet jeg først må løsne?
bcrazy Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Du må løsne solenoid til vanos. Mulig også oljetrykks slangen til vanos, før du løsner solenoid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå