Bimmer740 Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Hei, har gått til innkjøp av en BMW 740 fra 1995 og snublet over dette forumet her, så tenkte jeg skulle spørre om hjulbuene bak, fordi de er ganske rustne og verkstedet som kikket på dem anbefaler å bytte dem. Jeg har vært i kontakt med Schmiedman som skal sjekke om det er mulig å få tak i, og på Koed sine sider finner jeg dem ikke. GS ser ut som de bare supplerer hele siden av bilen, dvs fra dør og hele veien bak til lykt, så da lurer jeg på om det er noen her som vet hvor jeg eventuellt kan få tak i hjulbuer uten å måtte begynne å lete på høggern Takk for svar!
Muztang289 Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Koed skal ha NOK 5.326,- for en bakskjerm.. Dette er da ifra C-stolpen og bak mot lykta.. Ser ikke ut som om man får tak i KUN hjulbuen, hvertfall ikke ifølge BMWfans og Koed.. http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/S ... tail_trim/
manta-a Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Fant ikke noe i veng katalogen heller,e jo litt rart att det ikke e kommet hjulbuer til disse.e jo ikke noen nybil lenger...
Muztang289 Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Sant, så sant.. Men, er det så mye rust så det MÅ byttes? Om det er gravrust kan du alltids få pusset det ned, sandblåst, forså lagt på rustmelk eller rustomdanner eller hva det siste heter.. Har hvertfall positive erfaringer med det igjennom jobben.. Har rust på bakskjermen min selvom det har vært bytting av bakskjermer på begge sider da bilen har fått seg ett trøkk i ræva før mitt eie.. Rust er noe som kommer uansett før eller siden..
manta-a Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Kan jo legg ut ett bilde av hjulbuan så får vi sje på de om det e noe og bare pusse ned eller skifte
Bimmer740 Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Skrevet Mars 23, 2011 Jeg skal få tatt noe bilder av hjulbuene, så dere får et bedre inntrykk av skadene, takk for kjape svar!
Muztang289 Skrevet Mars 24, 2011 Skrevet Mars 24, 2011 Ikke noe problem, derfor vi entusiaster er her
garrasjen Skrevet Mars 26, 2011 Skrevet Mars 26, 2011 Veng selger hjulbuer til E34. Hvis du ikke skal skifte hele buen, men trenger å skjøte inn deler er jeg ganske sikker på at man kan bruke deler av en E34 bue for å slippe å lage dem. Du må jo selvfølgelig levere jobben til noen som kan karosseriarbeid, og sørg for at de er NØYE med grunnarbeid/etterbehandlig og gå for skikkelig 2K lakk. Ikke sprayboks. Fler tips: Hvis rusten ligger mellom platene er det bare en måte og få reparert det på, og det er å skjære vekk den yttre platen, rengjøre- grunne med sveisbar grunning og sveise på en ny tilpasset del. I tilegg må man bruke en penetrerende grunning fra innsiden, slik at den trenger inn imellom platene når man er ferdig. Hvis man ser arbeidstedet fra baksiden kan man også børste/skrape sveiseskjøtene og ha på penetrerende grunning på de. Hjulbuen/hjulkassen må rengjøres og grunnes med f.eks 2K epoxy grunning el.l og deretter mattes og kittes med f.eks Innotec adheseal. BMW pleier å fylle hele kanten innvendig i hjulbuen med kitt, slik at all dritten ikke kan legge seg på innsiden. Lønner seg å bruke litt ekstra kitt/flid på dette. Alle skjøter/åpninger mellom platene skal være tettet. Stikk gjerne hodet inn i hjulkassa for å se, men pass luggen Når du skal sparkle lønner det seg å starte med en grov og avslutte med en fin, Carsystem sparkel selges via Meca og du bør bruke "Steel" som grovsparkel (den sitter noe inni gampen og er tett, nærmeste du kommer tinn i sparkelform ) Multi light er lett å slipe og lett å legge, ta finishen med den. Etter at bilen er lakkert (bruk en lakkerer som ikke har vondt i knæra, slik at lakken kommer skikkelig innunder hjulbua) kan man tectylbehandle reprasjonen med tynnstoff innvendig og sort gunda i hjulkasse/hjulbue.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå