R Andersen Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Noen som har tips på hvordan jeg skal få demontert tannstangen på en E30? Tenker da på der hvor den er skrudd fast i rattstammen ved torpedoveggen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manta-a Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 E jo og løsne bolten som står øverst på leddet,og så bruke æ ett skrujern te og bank inni sporet så det løsne ifra.Du sjer sporet der bolten sitt,bruke og kom lett når du vie ut der=)Håpe du vart litt kloker=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Gjorde det på samme måten som manta-a beskriver her da jeg byttet til z3m tannstang på min i fjord. Gikk rimelig kjapt. Hvis ikke splinesen på tannstanga kommer lett ut etter du har utvidet sporet på innfestningen, så er det bare og finne noe og bende med. Eventuelt finne en halvmeter med et litt tynt rør som du kan slå den ut fra oversiden med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2011 Takk for tips! Da skal det nok gå greit å få løsnet på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 24, 2011 Share Skrevet Mars 24, 2011 Bruk en dekkspak eller eu-spett inni leddet og legg press på spaken, da dytter du akselen ut har gjort det på tre e30'r denne uka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Mars 24, 2011 Share Skrevet Mars 24, 2011 værre og få på det satans leddet igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 24, 2011 Share Skrevet Mars 24, 2011 Bare å gjøre reint med bremserens først og smøre med noe tynntflytende, vide ut sporet i leddet med en skrutrekker å sette det sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Mars 24, 2011 Share Skrevet Mars 24, 2011 På min gikk det greit og få av, men hammer og hensynsløse slag for og få på. vuderte og varme hele leddet i stekeovnen, men er jo en "foring" der, så det blei det som det ofte gjøre, hardt og brutalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manta-a Skrevet Mars 24, 2011 Share Skrevet Mars 24, 2011 Banka litt forsiktig med teflonhammer på undersia av snekka æ da.Lar den henge løs te æ har fått på plass leddet=)Men litt glid e aller feil=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå