Gå til innhold

Varsellys for bremsebelegg og væske, e39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Varsellyset for bremser begynte å lyse her om dagen (Det med utropstegn i sirkel, altså ikke P i sirkel eller ABS i sirkel)

Dobbelsjekket bremseklosser og bremsevæske, alt så OK ut. Selv om de så greie ut, har jeg byttet ledninger til klossene foran og bak. Har også tatt ut kontakten til bremsevæskebeholderen og lagt inn en lednings-bro, i tilfelle det var noe feil med bryteren. Men lampen lyser like friskt. Har satt tenningen på og ventet en stund, og også startet motoren.

Hvis jeg kobler til ledninger på kontakten til klossene, er det ca 11 volt på den ene, og den andre måler ca 100 ohm til jord. Det er også en spenning på kontakten til bremsevæskesensoren (tror jeg leste av ca 4 volt), som går til null (jord) når broen legges inn.

Hva er det jeg har oversett?

Skrevet

Mener å huske at du må holde bremse bremse pedalen inne i ca 20 eller 30 sek med tenning på, skru av tenning og start bilen da mener jeg at den lampa skal bli borte etter klosse skift.

-kont også lednings nett fra kontakta og oppover

-kan også prøve og kortslutte ledningen før kontakta på bilen, bruk en scott lock

kanskje du finner ut noe da ??

lykke til

Skrevet

Takk for tips, men desverre så hjalp det heller ikke å holde bremsepedalen inne.

Ut fra målingene føler jeg rimelig sikker på at det ikke er brudd på noen ledninger. Ingen av følerne på bremseklossene har vært i nærheten av å bli "utløst", men da jeg sjekket ledningen foran virket den gammel og dårlig, så jeg hadde regnet med at en ny føler-ledning ville gjøre biffen.

Hm. Har ikke funnet at det er noe annet enn bremseklossen og nivåbryteren som skal påvirke dette lyset. (Det er en 95-modell touring)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...