Capomdbj Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Hei Jeg skal investere i ny stereoanlegg i BMW men er litt usikker på hva som passer og hva som er bra. Jeg har ikke satt meg helt inn i stereoanlegg , jeg har planer om å bruke 8000-10000kr. Cd spiller har jeg, så hvis noen har erfaringer og anbefalinger hadde det vært fint. Jeg vil ha et anlegg som kan skremme gamla i gata litt men det viktigste er lyd kvaliteten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elmoen Skrevet Mars 26, 2011 Share Skrevet Mars 26, 2011 jo en smule, har prøvd 2x lukket 12 toms og 2x porta 12 toms, porta / åpen kasse funka best til bra lyd men ville vurdert bånnpasskasse, det er det de fleste anbefaler til e36 sedan. evt lage noen fine hull i hatthylla. for høytalerne er det bare å finne orginalstørrelsen og peise inn om du ikke vil bygge om litt. ha en forsterker til høytalerne også og du vil få en mye mer kontrollert og nytbar lydfølelse i bilen. husk å kjøpe skjermete signalkabler og ikke la de ligge nært strømførende kabler, får en så fin suselyd i høytalerne som regel da. lydbildet i e36 er litt dårlig om du ikke har høytalere i dørene isteden for i sparkedekslene framme. eller var det mer en handleliste du var ute etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet Mars 26, 2011 Share Skrevet Mars 26, 2011 Skal du skremme gamla i gata, trenger du batterier for hele budsjettet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elmoen Skrevet Mars 27, 2011 Share Skrevet Mars 27, 2011 mm trur ho bi skræmt om du læmpæ bilbatteri etter ho Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet Mars 27, 2011 Share Skrevet Mars 27, 2011 Hvis det viktigeste er lydkvalitet, så hadde jeg sikret meg et ordentlig frontsystem. Det er vel plass i kickpanelet i E36? Der hadde jeg satt en dedikert midbass, også mellomtone/fulltone i dør - med mindre du vil modde og bygge masse da Er plass til 3-4" i døren oppe ved håndtaket, mener jeg å huske. Til bass, så er jo bass egentlig bare 50-40 nederste frekvensene, så der kan du jo bare lage en kasse innat seteryggen, og la elementet spille inn i bilen. Øret er ikke like følsomt på bassdelen av lyder, som i mellomtone og diskant, så bassløsninger burde ikke være så vanskelig å få til..frontsett derimot krever ofte litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Capomdbj Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2011 jo en smule, har prøvd 2x lukket 12 toms og 2x porta 12 toms, porta / åpen kasse funka best til bra lyd men ville vurdert bånnpasskasse, det er det de fleste anbefaler til e36 sedan. evt lage noen fine hull i hatthylla. for høytalerne er det bare å finne orginalstørrelsen og peise inn om du ikke vil bygge om litt. ha en forsterker til høytalerne også og du vil få en mye mer kontrollert og nytbar lydfølelse i bilen. husk å kjøpe skjermete signalkabler og ikke la de ligge nært strømførende kabler, får en så fin suselyd i høytalerne som regel da. lydbildet i e36 er litt dårlig om du ikke har høytalere i dørene isteden for i sparkedekslene framme. eller var det mer en handleliste du var ute etter? Det som du sier ja en handleliste jeg hadde tenkt meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristofferolsen Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 har e36, bytt ut høytalerne forran (sparkeplata og tweeter i dørra ) kjøp komponentsett å putt inn . kjøpte en infinity 5020 5 1/4 '' komponentsett å putta inn ,kosta 1000 kr, ble jevlig bra lyd men jeg dro opp nye kabler til alt og kjørte det via forsterker ,da får du best lyd men kan kjøre det via spiller og å få grei lyd og til sub og forsterker er det myye og velge i bare ikke kjøp anlegg på Biltema Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elmoen Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 ska sjå ka e får te Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leba Skrevet Mars 31, 2011 Share Skrevet Mars 31, 2011 har e36, bytt ut høytalerne forran (sparkeplata og tweeter i dørra ) kjøp komponentsett å putt inn . kjøpte en infinity 5020 5 1/4 '' komponentsett å putta inn ,kosta 1000 kr, ble jevlig bra lyd men jeg dro opp nye kabler til alt og kjørte det via forsterker ,da får du best lyd men kan kjøre det via spiller og å få grei lyd og til sub og forsterker er det myye og velge i bare ikke kjøp anlegg på Biltema Vurderer å bytte høyttalere i min E36 cab jeg også, byttet du høyttalerne bak også eller bare i sparkepanel og diskanten i førerdøra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elmoen Skrevet Mars 31, 2011 Share Skrevet Mars 31, 2011 kjøpt eit clarion frontsett 5.1/4" og 6x9 clarion te hatthylla frå bsbildeler, har ikkje klart å spræng dæ enda og e meget fornøyd me lydkvaliteten og bassen. + at dæ ser pænt ut i hatthylla mi http://bsbildeler.no/?pno=189509 http://bsbildeler.no/?pno=189511 stilla dem ca 50% på low/hi pass og justerte lydnivåe sånn at dem ikkje laga ulyda ve max volum. infinity har og noen snasne sætt som passa i e36. husk å heller kjøp brakættæ førr 6x9 i hatthylla einnj å hærp hatthylla. kor stor bass hadd du tenkt dg? ein forsterker me 4/5 kanaler e absolutt verdt det, kan og sett opp ei monoblokk førr subben. men tenkt du 2x12? 2x10? 1x15? 1x12? når dæ gjell spællar e pioneer personli favoritt pixmania.com har non goe tilbud om dem har dem nyare serian på lager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristofferolsen Skrevet April 1, 2011 Share Skrevet April 1, 2011 har e36, bytt ut høytalerne forran (sparkeplata og tweeter i dørra ) kjøp komponentsett å putt inn . kjøpte en infinity 5020 5 1/4 '' komponentsett å putta inn ,kosta 1000 kr, ble jevlig bra lyd men jeg dro opp nye kabler til alt og kjørte det via forsterker ,da får du best lyd men kan kjøre det via spiller og å få grei lyd og til sub og forsterker er det myye og velge i bare ikke kjøp anlegg på Biltema Vurderer å bytte høyttalere i min E36 cab jeg også, byttet du høyttalerne bak også eller bare i sparkepanel og diskanten i førerdøra? .byttet bare de i sparkeplata å diskaten i døra, har ikke byttet bak enda men det skal bli gjort, men ble ikke noe skurr bak så det trengs ikke såfremst de ikke er i dårlig stand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Capomdbj Skrevet April 4, 2011 Forfatter Share Skrevet April 4, 2011 Jeg tenkte på en 12x2 bass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå