Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på hva som lønner seg mest ved å trimme motoren min :)

Chip tuning får den bare opp imot 140hk

Turbo så må du gjøre en hel del

Nos vet jeg ikke så mye om... ( bortsett fra at det ikke er lovelig )

Lønner det seg for meg å bare spare opp til en ny motor?

200 hester +

(til billigst pris)

Og hvor mye burde jeg bruke på tingene som eventuelt blir Foreslagt av dere? :)

Skrevet
Gjør du alt selv isåfall?

Kan tippe på rundt 15-20 lapper om du gjør det selv, mulig jeg tar feil.

Har ikke stor peil på motor nei, så må bli på verksted.. #-o

Men Hvor mye økning vill jeg få med feks Turbo kit? og finnes det til 318i?

Skrevet

gjør du ingenting selv, hadde jeg rett og slett bare kjøpt en bil med den motoren orginalt.

Skal du skifte motor på verksted begynner det og koste, tilleg til at du "må" godkjenne bilen med motoren, da må du butte bremser osv..

Skrevet
gjør du ingenting selv, hadde jeg rett og slett bare kjøpt en bil med den motoren orginalt.

Skal du skifte motor på verksted begynner det og koste, tilleg til at du "må" godkjenne bilen med motoren, da må du butte bremser osv..

hmm, tja.. men viss jeg Chipper og setter inn turbo kit vill jeg vell få litt ut av den?

Evt linker til turbokit? og bra Chip tuning?

Har foresten kontakter i et verksted som tar Ca 1/3 av verksted pris viss det hjelper? :)

Skrevet
Et turbokit koster deg fort 15-20k, anbefaler da å kjøpe en bil med større motor istedet

ok, Hva blir mest lønnsomt av å kjøpe en motor som derettes puttes inn i min og en helt ny bil?

er litt småforelsket i M3 på sikt :mrgreen:

Skrevet
Et turbokit koster deg fort 15-20k, mer lønnsomt å kjøpe en 325/328

Ettersom du ikke skrur selv så ville jeg gått for ny bil, blir fort kostbart hvis du ikke gjør jobben med å bytte motor selv

Skrevet

1. Kontakter til et verksted som tar 1/3 av normal pris :o? Det dekker jo såvidt timelønna til stakkaren som står å skrur...

2. Chip som gir en økning fra 118 til 140hk? HAHA... Glem det, tviler fælt på at forskjellen er merkbar i det hele tatt...

3. Et turbokit er laaangt ifra komplett, er masse annet du trenger i tillegg, glem det også...

4. Et motorbytte er alternativet hvis du skrur selv, siden du ikke gjør det så koster det deg mindre å bytte bil :)

Skrevet
1. Kontakter til et verksted som tar 1/3 av normal pris :o? Det dekker jo såvidt timelønna til stakkaren som står å skrur...

2. Chip som gir en økning fra 118 til 140hk? HAHA... Glem det, tviler fælt på at forskjellen er merkbar i det hele tatt...

3. Et turbokit er laaangt ifra komplett, er masse annet du trenger i tillegg, glem det også...

4. Et motorbytte er alternativet hvis du skrur selv, siden du ikke gjør det så koster det deg mindre å bytte bil :)

1. Det er et fengsel som har Bilmekanikere som guider dem igjennom :) fikset en del der så vet de er bra

2. litt flaut men takk :P

3.takk

4. takk

Har hørt turbo er en del jobb ja, blir vell bare at jeg må kjøpe en bil hvor jeg kan flytte over lyktene, felgene og evt styling på senere med mindre andre har en bedre ide? :)

Skrevet

Oi! Er mange sånne "hvordan kan jeg få en 318 til å gå bedre enn en 325"-tråder her men har ikke vært borti at trådstarter egentlig tar til seg de svarene han får :P

Så ja, som du sier. Bedre å flytte over delene dine til en annen bil :) det kommer jo an på hva du vil bruke bilen til også!

Skrevet

ville kjøpt en annen bil. Blir billigere enn å drive å styre med alt annet, siden du ikke kan det selv. Kjøp deg en bil med rundt 200 hk orginalt. Mer pålitelig er det også:) Du finner også mye info om lignende tråder her, hvis du søker litt;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...