Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har fått tak i ein 318 cupe Som eg tenkte på sveise på m3 breddin å selvsakt stive opp og bremser o.s.v. Med m30b35 med turbo, tenkte eg ville ha ca400hk i den, er det vanskli å få gokjent, hvordan burde eg jøre det? Veit Biltilsynet er vansklie

Skrevet

Alt går hvis du gjør det på riktig måte, men er ingen som vet hvordan det skal gjøres som si det bort,,, det er bare å ta kontakt med BT og høre hva slags krav de har til dette, hvordan du kan løse det, er et par måter du kan få det til på ](*,)

Skrevet

M3 bredderene er en smal sak å få godkjent, om du i det hele tatt må det. 400Hk får du derimot neppe godkjent, du får kanskje 300 om du er heldig, har absolutt alle nødvendige papirer og følger retningslinjene du får til svar i søknaden din til punkt og prikke.

Skrevet
M3 bredderene er en smal sak å få godkjent, om du i det hele tatt må det. 400Hk får du derimot neppe godkjent, du får kanskje 300 om du er heldig, har absolutt alle nødvendige papirer og følger retningslinjene du får til svar i søknaden din til punkt og prikke.

Takk, ja du trur det er lettere å få gokjent 300? Eg beit det er ein e30 i Skien/porsgrunn som har 1000hk den er det hvite skilt på men hvor vitt BT veit at det er så bra med gamp i den veit eg ikke

Skrevet

Biltilsynet vet nok neppe at det er 1000Hk i den. Eneste jeg vet om som har ekstremt mange HK godkjent i vognkort er E30 M3'en som Helge Vik bygde, men dette er mange år siden, på den tiden biltilsynet var snillere. Send inn en velformulert søknad med dokumenter på at karosseriet tåler de ekstra påkjenningene, referanser til andre E30 modeller med mer HK/Nm, hvilke deler som byttes ut etc, så er du på god vei. Ta deg en telefon til din lokale trafikkstasjon og spør etter de/han som behandler slike ombygginger, så får du sikkert noen tips.

Skrevet
Biltilsynet vet nok neppe at det er 1000Hk i den. Eneste jeg vet om som har ekstremt mange HK godkjent i vognkort er E30 M3'en som Helge Vik bygde, men dette er mange år siden, på den tiden biltilsynet var snillere. Send inn en velformulert søknad med dokumenter på at karosseriet tåler de ekstra påkjenningene, referanser til andre E30 modeller med mer HK/Nm, hvilke deler som byttes ut etc, så er du på god vei. Ta deg en telefon til din lokale trafikkstasjon og spør etter de/han som behandler slike ombygginger, så får du sikkert noen tips.

Oki. Takk for tipse. Da ser dere meg på someren viss det faller i go jord hos BT

Skrevet

Den enkleste veien å gå er helt klart en e23 745i motor med all dokumentasjon som trengs, da har du en "m30" med turbo originalt og kan vise den med original motorstyring osv... Det bør jo ikke være det helt største problemet å få godkjent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...