Muztang289 Skrevet Mars 24, 2011 Skrevet Mars 24, 2011 Hei. Fant ut en sånn fin duppedings på instrumentpanelet.. Etter hva jeg har forstått så heter det OBC eller noe? Hvertfall, det er masse forskjellig "tester" hvor man kan se alt ifra hastighet, vanntemp, liter på tanken osv osv.. Masse fin og grei info... Noe jeg stusset litt over er at når motoren min er driftvarm ifølge tempviseren, gikk jeg inn på den digitale viseren av tempen på instrumentpanelet og den viste 105 grader.. Under vanlig kjøring ligger den på 110 grader ganske stabilt, men ved litt mer pådrag, så kan jeg få den helt ned til 95 grader.. Er det bare meg, eller er dette helt vanlig? Vet at enkelte biler har en drifttemp på 80-85-90 grader, men synes 110 grader var noe mye..
gkw89 Skrevet Mars 24, 2011 Skrevet Mars 24, 2011 vann koker ved 100 grader om det ikke er under trykk... derfor kan temp'n være opp mot 110 uten problemer, siden det er trykk i kjølesystemet... men er temp-nåla på normal plass eller er den på tur også?
Muztang289 Skrevet Mars 24, 2011 Forfatter Skrevet Mars 24, 2011 vann koker ved 100 grader om det ikke er under trykk... derfor kan temp'n være opp mot 110 uten problemer, siden det er trykk i kjølesystemet...men er temp-nåla på normal plass eller er den på tur også? Faen at jeg ikke bare sendte deg en mld.. Du kan jo noe om disse motorene.. Vet det med vann under trykk og høyere temp osv.. Men syntes 110 grader var litt mye.. Men den stiger ALDRI over det.. Temp-nåla står støpt rett opp, så den er meget stabil.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå