JMossige Posted March 24, 2011 Posted March 24, 2011 Hei, har et lite problem med min '05 320d. Etter jeg satt på nye hjul med lavprofilsdekk, så kom punktering/lavt lufttrykk varsellampen opp, og denne vil ikke vekk heller. Har ikke punktert, og har ikke for lite luft. Hvordan fjerner jeg dette? Takker på forhånd for svar.
winchester Posted March 24, 2011 Posted March 24, 2011 Har du prøvd å resette lampen? 1. Sørg for at dekkene har likt lufttrykk. 2. Vri tenningen til posisjon 2. 3. Hold inne knappen til indikasjonslampen i instrumentet lyser opp. Etter en liten stund vil lyset skru seg av selv. 4. Etter noen minutter vil Flta Tire Monitoren akseptere de nye lufttrykksverdiene, og derfra vil den kunne oppdage og varsle om punktering av dekk. Visst ikke det fungerer så kan du vel alltids ta ut sikringen, usikker på hvilken det er, men kan prøve å finne ut av det om det jeg skrev ovenfor ikke fungerer.
JMossige Posted March 24, 2011 Author Posted March 24, 2011 Tusen takk for kjapt svar! Det var ikke helt sånn som du forklarte, men noe lignende, og nå er varsellampen vekke Takk
BigEarl Posted December 5, 2011 Posted December 5, 2011 Hei, har du hatt mer trøbbel med varsellampen? Har opplevd det samme 3 ganger siden jeg la om til vinterdekk i oktober. Funker fint en periode når jeg resetter punkteringsindikatoren, men kommer plutselig tilbake...
todleif Posted December 5, 2011 Posted December 5, 2011 Kva er dekkdimensjonen og lufttrykket i dekka?
BigEarl Posted December 6, 2011 Posted December 6, 2011 Dekkdimensjon er 225/45 R17 foran og bak. (Runflatdekk, hvis det har noe å si) Dekktrykk (bar) 2,0 foran og 2,2 bak.
todleif Posted December 6, 2011 Posted December 6, 2011 Dekkdimensjon er 225/45 R17 foran og bak. (Runflatdekk, hvis det har noe å si)Dekktrykk (bar) 2,0 foran og 2,2 bak. Dette er nok altfor lite lufttrykk! (viss ikkje det er noke spesielt med runflatdekka) Du bør vel oppå ca 2,5 bar. Prøv med litt meir luft i dekka.
BigEarl Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 Ok, dekktrykket jeg har nå er i henhold til det som er angitt inni døra. Jeg prøver å fylle på noen bar til og ser om det funker. Takk for tipset - jeg gir tilbakemelding på om det funker!
todleif Posted December 8, 2011 Posted December 8, 2011 Ok, dekktrykket jeg har nå er i henhold til det som er angitt inni døra. Jeg prøver å fylle på noen bar til og ser om det funker.Takk for tipset - jeg gir tilbakemelding på om det funker! Er det so lite dekktrykk på 17" med 45 profil? Da trenger du vel ikkje å øke altfor mykje. 2,2 bar framme og 2,4 bar bak kan du teste med. Hugs at lufttrykket blir mindre når temperaturen synker
ogis Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Har problemer med min 530d etter jeg satt på 20" så kommer det opp att ett dekk har punktert?? hvoedan få dette vekk?
todleif Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Har problemer med min 530d etter jeg satt på 20" så kommer det opp att ett dekk har punktert??hvoedan få dette vekk? Har du testa oppskriften lenger oppe? Du har vel rundt 3 bar lufttrykk ii dekka?
ogis Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Vist det over ikke funker så hjalp det for meg å bare gå inn i menyen å trykke på set tyre pressure så gikk det vekk
Recommended Posts