Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fikk en mail her om dagen.

Da var det en som sa han hadde 2.7l m50 motor.

Spurte da hvordan han har fått til dette, joda han hadde en m21 veiv som skulle inn i m50 motoren.

Da er spm mitt er det andre her på forumet som har gjort det samme før.

Det er jo ikke bare bare å sette inn en slik veiv i m50 motoren.

Passer jo ikke på register siden i det hele tatt..

Må jo være mye bedre å bruke veiv fra M51/m52.. Men er jo noen som ønsker å gjøre det på den vanskelig måten :)

Om noen har gjort dette ønsker jeg å vite hva som skulle til.

Veit at det er forholdsvis enkelt med m51 veiv i m20 da er det bare en hysle som skal til for at det passer.

Men andre veien ser jeg det kan bli en del jobb.

Her er et bilde av en M21b24 veiv

65lwflgc6lm07fptlqjd.jpg

Da må denne delen som er rødmerket het dreies ned til tykkelsen før denne så blir den lik en "m50" veiv.

Men etter dette er gjort må jo veiva avbalanseres også.

Ser for meg at dette er å kaste penger ut av vinduet.

Da man liksegodt kan gå for en veiv som passer rett i m50 motoren og få 2.8l i stedenfor 2,7 uten jobb.

Og disse koster jo ca det samme på bruktmarkedet.

Men tilbake til spm, er det andre her som har gjort dette før?

Posted
Det har jeg aldri hørt om, og hvorfor gå over bekken etter vann da tro? :?: Hmm.

Har lest mye på PPF forumet de siste par åra, og aldri sett den kombinasjonen der.

Hehe det var det jeg mente også..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...