bmwrasaren Skrevet Mars 25, 2011 Share Skrevet Mars 25, 2011 Håper at dere kan hjelpe meg med en liten ting. Jeg har en Getrag 262 girkasse liggende til M20 motor. Men lurer på om f.eks 265, 260 eller andre Getrag girkasser passer på M20 motoren? Er svinghjulshuset og innfestningene like? På forhånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 25, 2011 Share Skrevet Mars 25, 2011 260 skal passe på M20, usikker på 265 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Mars 25, 2011 Share Skrevet Mars 25, 2011 M30 girkasser går ikke på M20, med mindre du tar en 265 med skrudd clutchhus, da kan du bytte den med ett skrudd clutchhus fra en M20 (sjelden vare!). Det folk flest gjør er å kappe av clutchhuset på en girkasse, og sveise den inn på en annen, slik at girkassen passer. M50 girkasser passer på M20 motor, men den har annen vinkling, så da må du bygge om girkassetraversen og giroverføringen (?). Du må også benytte deg av M50 svinghjul, starter, clutch og trykkplate for at dette skal passe. Medbringeren på girkassen må også byttes for å få forskjellige mellomakslinger til å passe, men dette har jeg ikke funnet noen oversikt over. Getrag 265 kom vel på E28 528e, E28 535/ E24 635 og E30 M3, i forkjellige versjoner med forskjellig utvekslinger. Getrag 262/262CR kom vel også på E28 535/E0 M3 bl.a, med skrudd clutchhus. Getrag 260 kom på M20B23 og M20B25 orginalt bl.a. Husk også at når du bytter girkasse må du sjekke lengden på girkassen, slik at du vet hvilken mellomaksling du må bruke, eller eventuelt korte den ned og få den balansert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå