terland Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Hei. Ønsker tips for trimming av M3 E30 med S14 motor. Ser noen bytter til carbon innsug, hvor mye ekstra effekt vil dette gi? Men ønsker som sagt tips. Skal ikke ha turbo
E-39 Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Bytte kamaksler,chip,porting av topplokk er nok mye å hente der
bbmw Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Hei. Ønsker tips for trimming av M3 E30 med S14 motor. Ser noen bytter til carbon innsug, hvor mye ekstra effekt vil dette gi? Men ønsker som sagt tips.Skal ikke ha turbo Hvilken utgave / effekt originalt?
R Andersen Skrevet Mars 25, 2011 Skrevet Mars 25, 2011 Ser noen bytter til carbon innsug, hvor mye ekstra effekt vil dette gi? Å bare bytte til et carboninnsug gir ikke så veldig mange hestene, men sammens med kammer, grenrør, Alpha-n/datasprut, så begynner det å hjelpe. Jeg selger forøvrig carboninnsug. Se link i min signatur.
SSM Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 Bytte til S50B32 eller S54B32, ikke vits å drive å bruke penger på den 4cyl greia. Koster jævelsk med peng og du får lite eller ingenting igjen. Carbon innsug, grenrør, A/N, effektanlegg så er du oppe i 30.000kr minst, og sitter igjen med en sinnsyk lyd som får deg til å tro at bilen går bedre. I virkeligheten har du fått 15-20hk mer. Legger du ut 200.000 får du 300-350hk og en motor som er ubrukelig å kjøre på veien med.
JulianS Skrevet April 2, 2011 Skrevet April 2, 2011 E30 med stor kontra liten motor kan sammenliknes med et annet "dilemma" hos gutter/menn: stor tiss som ser bra ut før den tas i bruk eller en mindre som imponerer etter den blir tatt i bruk Ja! Jeg veit at det går an å få en e30 med sekser til å fungere nesten eller like bra som med firer, men etter min mening så er styreresponsen en heelt annen med firer så hvis du er fornuftig mtp hk/kr velger du den store tissen som ser bra ut i dusjen, men hvis du liker å kjøre e30'n som den er men syns den mangler litt effekt og kan leve med en maskin som er litt lat på lavt turtall men virkelig våkner til liv på høyt turtall så holder du deg til s14 Stempler med 11:1 til 13:1 i kompresjon, vassere kammer, carbonboks og alpha-N så har du et greit oppsett men hvis du skal ta den helt ut? Porting av toppen, 48-50mm spjeld, større ventiler, lette ventilløftere, lette råder og stempler, boring, stroking osv men da kan det, som nevnt over koste over 200000
M|Fjeld Skrevet April 2, 2011 Skrevet April 2, 2011 Bytte til S50B32 eller S54B32, ikke vits å drive å bruke penger på den 4cyl greia. Koster jævelsk med peng og du får lite eller ingenting igjen. +1!
SSM Skrevet April 2, 2011 Skrevet April 2, 2011 Bullshit, eneste jeg merka forskjell på når jeg bytta motor var at den gikk jævli mye bedre. Kompanserer du med lettere panser, fanger og framskjermer så er du der
M|Fjeld Skrevet April 2, 2011 Skrevet April 2, 2011 Enig med Larsen her, merker ikke noe forskjell på 4cyl og 6cyl når det kommer til kjøringa. Hiv inn en S50 og ha det syyykt morro!
Olelink Skrevet April 2, 2011 Skrevet April 2, 2011 E30 med stor kontra liten motor kan sammenliknes med et annet "dilemma" hos gutter/menn: stor tiss som ser bra ut før den tas i bruk eller en mindre som imponerer etter den blir tatt i bruk Hehe, godt sagt Men tror nok det meste som er sagt her fra begge parter (s50 kontra s14) stemmer godt. Alt kommer ann på budsjett, ønske om resultat og følelser. Budsjett er selvforklarende. Med resultat mener jeg om man bare er ute etter hk, om man vil ha en hissig 4-er med de fordeler/ulemper dette medfører eller en kraftig 6-er. Og sist, følelser, er fortsatt m3'n en e30 m3 uten s14 ? Noen vil nok si at det ikke blir det, mens andre synes bare det er en fornuftig oppgradering/fornying som gir mer hk for pengene. Siden s50 også er en m3 motor er nok også dette ett lettere valg for de som egentlig ikke vil fjerne s14 maskina. Så oppsummert er dette noe bare du selv kan bestemme deg for. Og når du har bestemt deg (eller mtp tråd tittel kanskje du allerede har bestemt deg for s14) skal vi hjelpe deg videre med konkrete tips til akkurat den motoren du bestemmer deg for
terland Skrevet April 3, 2011 Forfatter Skrevet April 3, 2011 Har vært offline en stund her ser jeg... Har gått for en s14 motor. Vurderer carbon innsug og alpha-n og vassere kammer nå i første omgang. Noen som vet om det er vanskelig å "sette opp" alpha-n chippen? tenker på innstillingene
SSM Skrevet April 3, 2011 Skrevet April 3, 2011 Den må mappes. Vil nå heller si at M3en er den store pikken, men det hjelper jo ikke med stor pikk når man ikke har ræv å dytte fra med
Marius_e30 Skrevet April 3, 2011 Skrevet April 3, 2011 200 000 er vel å ta litt hardt i vel? Jeg holder på med det samme og er ikke i nærheten av halvparten engang
JulianS Skrevet April 3, 2011 Skrevet April 3, 2011 Hvis du virkelig skal bygge s14somvirker så er det ikke noebroblem å svi av en kvart mill... Larsen: du har de som har diger pikk og trur at poenget er å gjøre mest mulig skade, også har du de med normal størrelse som ikke kan gjøre så mye skade og heller tenker på hva som funker den diskusjonen kunne vi dratt langt men trur det er greit å la være
ole_m7 Skrevet April 4, 2011 Skrevet April 4, 2011 Hvis man har E30 bør man i hovedsak ikke prate om pikkstørrelse. Man kan heller diskutere hvordan man i det hele tatt kan få en.. Dvs Kjøp E28!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå