Gå til innhold

Lyden forsvinner og kommer tilbake.

Anbefalte innlegg

Har en e34 525 stv 1993mod.

Lyden forsvinner nesten helt sånn plutselig og må ha på nesten full styrke for å høre noe i d hele tatt. Så når jeg stopper bilen og starter den senere kan lyden være tilbake igjen, men forsvinner som regel kanske så fort igjen. Er orginal forsterker i bagasjerommet på bilen. Hva kan være feil? Har prøvd flere spillere.

Mvh Runar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste pleier å si det, men det er ikke alltid tilfellet, sjekker bare :P

Hvordan er det med kontakt rundt om i bilen? Noe som sitter løst? Vil jo være litt rart om alt er i orden med strøm og kabling, også oppstår det slike feil. For jeg tviler på at det har noe med software i spilleren din å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!:)

Har lest på nett en gang at d kan være org forsterkeren som ligger i bagasjerommet.

Har en kompis med samme bil og samme problem også.

Vært interesant å høre om noen har vært bortig org forsterkeren. Hva må man gjøre hvis man skal koble opp stor stereo å egen separat forsterker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ha linjeutganger(RCA/phono) på CD-spiller, også trekker du RCA-kabler/phono til ekstern forsterker. Disse trenger også strøm fra batteri.

I E34 så er det plass til strømkabel høyre siden foran, bak sikringsboksen i motorrom(det hullet er litt vanskelig å komme til), og ved seteryggen bak så er det gjennomgang på hver side helt nederst. Phonokabel kan lett trekkes i midtkonsoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ha linjeutganger(RCA/phono) på CD-spiller, også trekker du RCA-kabler/phono til ekstern forsterker. Disse trenger også strøm fra batteri.

I E34 så er det plass til strømkabel høyre siden foran, bak sikringsboksen i motorrom(det hullet er litt vanskelig å komme til), og ved seteryggen bak så er det gjennomgang på hver side helt nederst. Phonokabel kan lett trekkes i midtkonsoll.

Takk for svar. :)

Men håper noen har vært bortig samme problem som meg ang at lyden forsvinner. Jeg personlig tror d er noe med den org forsterkern i bagasje rommet som kødder. Men som sagt så vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier du å dra nesten maks ut av høytalerene?,tenker da på om du spiller veldig høyt lenge?

Hvis du gjør det,så er det spilleren som kødder..Den blir varm,å da kutter den ut lyden på en utgang.Det blir jævlig varmt bak spilleren,tro meg.Kan klare å brenne deg hvis spilleren er brukt 1 time i strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier du å dra nesten maks ut av høytalerene?,tenker da på om du spiller veldig høyt lenge?

Hvis du gjør det,så er det spilleren som kødder..Den blir varm,å da kutter den ut lyden på en utgang.Det blir jævlig varmt bak spilleren,tro meg.Kan klare å brenne deg hvis spilleren er brukt 1 time i strekk.

Etter det eg har forstått, so har trådstarter original forsterker i bagasjerommet.

Blir originalforsterker brukt på alle høgtalerene?

Forsterkeren i bagasjerommet er da 21 år gammel. Er jo ikkje akkurat uvanligt at den kan begynne å kødde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det eg har forstått, so har trådstarter original forsterker i bagasjerommet.

Blir originalforsterker brukt på alle høgtalerene?

Forsterkeren i bagasjerommet er da 21 år gammel. Er jo ikkje akkurat uvanligt at den kan begynne å kødde.

Hei. Takk for svar folkens.

Spiller ikke høyt i 1 time. Har ikke noe med d å gjøre.

Er 98% av tiden jeg kjører med bilen ingen lyd. Kun svak lyd hvis jeg setter volumet på nesten max.

Når jeg setter på stereoen så kan lyden noen ganger(veldig sjelden) kom som normalt.

Men etter noen sekunder, (noen få ganger i ca 3 minutter) har jeg lyd før den forsvinner.

Er org forsterker i bagasje rommet ja.

Tror selv d er den som kødder. Ikke noe annet.

Har bygd mye bilstereo oppgjennom åra men aldri hatt dette problemet. Når lyden forsvinner så virker d som at forsterkeren bare kutter.( null strøm) får en sånn svak lyd som minner om d samme som når du har en ettermontert forsterker og du slår den av med en bryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk koblinger på alle høytalerene i å med at det er byttet høytalere i bilen..Kan godt hende at en av høytalerne står i klem,mot metall,eller en ledning som går mot jord.Er jo som du sikkert veit vanlig at forsterker kortslutter hvis noe sånt skjer..

Men seff,kan godt hende at det er forsterker som kutter ut,kan også være at jord er dårlig..

Fram med motet og verktøyet,så er det begynne å feilsøke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...