SofaKingFresh Skrevet Mars 26, 2011 Share Skrevet Mars 26, 2011 Er på utkikk etter Earthquake SWS-8 til min E92 for mer bass. Noen som veit om plasser i Norge som tar inn disse høyttalerene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 26, 2011 Share Skrevet Mars 26, 2011 Tror disse har: http://www.kickstart.no/Produkter/tabid ... fault.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Mars 27, 2011 Share Skrevet Mars 27, 2011 Sjekk engenaudio også, kjempe kar å handle hos http://www.engenaudio.com/Produkter/Ear ... hquake.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik845 Skrevet Mars 27, 2011 Share Skrevet Mars 27, 2011 kan anbefale å handle hos engenaudio ja.. han fikser sikkert gode pakkepriser vis du trenger noe mere også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2011 Takker for innspill her, karer. Da skal jeg høre rundt om de får ordna en god pris på slim-bass elementer EDIT: Virker som begge to har de, men hører med Engenaudio først tenker jeg, ettersom 2 av dere har god erfaring med han. Prisen er ikke så aller værst heller for en solid oppgradering av bassen i bilen. Tusen takk igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Det er veiledene pris han har, så vil tro du kan få en bedre pris hos engenaudio om du prater med han Det har jeg alltid fått iværtfall. Men om den kan bli en bedre pris en hva S.Hafsmo rettet til det vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Bare som en heads-up, så har jeg ikke handlet hos Kickstart.no og det var som sådan ikke meningen å anbefale dem. Har bare snublet over Earthquake produkter der tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2011 Ahh, okei Men jeg skal ringe Engenaudio senere, og hvertfall høre med han om han kan gi meg en bedre pris enn Kickstart.no. Jeg MÅ ha disse høyttalerene. Igjen, tusen takk for innspill her karer! Setter stor pris på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blaa Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Hvorfor ikke kjøpe på ebay?? Det gjorde jeg senest i dag.. 2 stk Earthquake SWS 8 XI (Extreme Impedans) 2 Ohms høyttalere til $250 USD, blir vel 1400,- NOK for begge. Også sende hjem til Norge med JetCarrier. Da snakker vi maks 1900,- for begge inkl frakt fra USA. Og skulle en være så uheldig å måtte betale merverdiavgift så snakker vi i underkant av 2500,-.. Syns ikke det er urimelig når en ser folk her hjemme skal ha fra 2800 til 3400 for et par. Og de kan ikke jeg se om er 2 eller 4 Ohms høyttalere. Jeg ville ha de i to Ohm av den enkle grunn av at de to koblet i serie vil bli 4 Ohm.. To stk 4 Ohms høyttalere vil bli 8 Ohm i serie og 2 Ohm i parallell.. Jeg tenker det er best for min Blaupunkt THA 555 pnp forsterker som jeg skal ha i bilen jeg henter rett over påske. PS: Ikke skyt meg om jeg her har blandet serie/parallell kobling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2011 Vel, når du ser på disse sidene, så vil jeg tro det er den prisen som står der for et par. Og jeg handler sjeldent på eBay pga 2 av 5 handler jeg har gjort der, som er småting til bilen, har ALDRI blitt sendt. Sånt gjør meg små bekymra. Så når jeg ser de har disse i Norge, så kjøper jeg de heller her. Og når det kommer til serie/parallell koblinga, så skal jeg ikke skyte deg. Jeg har ikke mye peil på akkurat det der. Grunnen til at jeg kjøper SWS-8, er rett og slett fordi det er plug&play i E9x. Jeg er ikke noe bilstereo fantom.. Så enkel grunn er det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blaa Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 Hvis prisen er på de to nevnte sidene er per par, SMIL du har gjort en skikkelig god deal.. Ser at de både i USA og i Tyskland koster gjerne 179 EUR og USD per stk. Så jeg er redd det er stk pris oppgitt her hjemme også. Ellers er det vel nesten første gang at noe slikt er rimeligere her hjemme enn i utlandet. Jeg skal hente en E90 M-Sport rett over påske og har allerede kjøpt inn forsterker og SWS8 høyttalere, så jeg er enig med deg der. Lurte bare på om du hadde tenkt noe på hvordan du skulle koble det? Bare bytte elementene med de 6,5" som alt er under setet? Vi får holde hverandre oppdaterte, og gi hverandre noen tips på hvordan gjøre saker og ting med bilene våre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2011 Jeg har enda ikke fått ringt, men om det er for 1 par, så smiler jeg bredt, for da ER det en god deal. Det er første gang jeg har funnet dem her i Norge, og om det er for et par, så er det veldig rimelig. Når det gjelder resten av anlegget i bilen, så holder jeg det som det er. Jeg var sikker på at det var 8" under setene på min E92 M-sport, men det sier jeg ikke med 100% sikkerhet. Jeg aner ikke hvor forsterkeren er heller, men om jeg finner den og finner en jeg kan bytte ganske lett, så vil nok det også bli gjort. Som jeg har tenkt, så blir det å bare kjøpe disse høyttalerene og bytte de ut med de som er under setene fra før, uten å gjøre noe mer med det Som du sier, så får vi holde hverandre oppdatert. Virker som du kan dette litt mer enn hva jeg kan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blaa Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 Har du HiFi-pakke eller HK/Individual stereo tror jeg nok at du har 8" under setet. Med standard stereo tror jeg at det skal være et par 6,5".. Har du for eksempel diskanter i trekanten fremst i dørene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2011 Har HiFi pro i min bil. Altså , diskanter ved a stolpene og mellomtoner i dørene. Samme bak. Så akkurat der skal jeg ikke klage. Ufattelig bra til å være "originalt" anlegg. Spiller høyt og klart. Det eneste jeg ikke liker i bilen, er noe tam bass. Det er bra bass for mitt bruk såklart, men musikken jeg hører på krever noe bedre bass. Som kan gå noe dypere osv. Og jeg vil ikke kjøpe basskasse å ha baki. Jeg har kommet forbi den tiden. Derfor syntes jeg Earthquake SWS8 hadde vært perfekt til bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Mars 30, 2011 Share Skrevet Mars 30, 2011 Hos engenaudio er det nok pr stk ja, men så er det ikke så vanskelig å få en bra deal med han heller da Ang kjøp i utlandet, så blir min første tanke: hva med garanti, hva om elementet eller hva man nå kjøper ikke funker, eller går i stykker etter korttids bruk? hva gjør man da? bruke masse penger og tid å sende tilbake osv? nei det blir nok bare et jævla mas og rot vil jeg tro. PS jeg skal nok kjøpe meg SWS 10 ettervært, men skal da montere dem i kickpanelet Håper jeg for ned prisen litt til da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå