Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må kjøre en motor rens, fås på bilrekvesita butikk. fyller oppi olje, svive en stund ca 10 min eller noe i den rettningen så olje bytte med filter.

Så fyngere det fint med en delsyntetisk 10-40 olje av god kvalitet.

Jeg pleier å kjøpe castrol, valvoline eller mobil1. (pleier å være fine priser på bilxstra eller meca) Om du har dårlig rå så duger faktisk biltema sin olje også, skal vist være statoil olje?

Tikkingen kan komme av slitte hydrauliske ventilløftere eller slitt kam.

Skrevet

I syntetiske og bedre kvalitetsoljer er det en rekke additiver som renser motoren, så skjønner ikke helt hvorfor man skal bruke en motorrens på slikt.

Tror det holder å kun bytte oljen uten å bruke additiver (rensemidler).

har en kompis med en 320i hvor motoren tikket helt forferdelig, vi byttet oljen (kvalitetsolje) og tikkingen var borte. Han kjørte nesten 30 k km med samme olje før denne ble byttet.

Skrevet
  gica skrev:
I syntetiske og bedre kvalitetsoljer er det en rekke additiver som renser motoren, så skjønner ikke helt hvorfor man skal bruke en motorrens på slikt.

Tror det holder å kun bytte oljen uten å bruke additiver (rensemidler).

har en kompis med en 320i hvor motoren tikket helt forferdelig, vi byttet oljen (kvalitetsolje) og tikkingen var borte. Han kjørte nesten 30 k km med samme olje før denne ble byttet.

Det er jo for å få ut mest muligt graps og koks FØR den nye oljen blir tilsatt. koster ikke allverden. er faktis flere verksteder som gjør dette på vanlig service. Selfølgelig om man er så knipen på penger er det ikke nødvendigt men en fin ting for motoren.

Skrevet

Jøss, det var egentlig nytt for meg da jeg aldri har hørt eller sett at serviceverskted (ref. generelle verksted og BMW i Oslo) bruker slike additiver når dem bytte olje.

Skrevet

Fylte denne castrol oljen for 6000km siden.

Castrol Magnatech 5W 40 full syntetisk.

castrolmagnatec5w40c34l.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Er det noe galt ved å bruke den? eller er det en god olje for en 318i 95mod.

Mvh

Kristian

Skrevet
  Kriss11 skrev:
Fylte denne castrol oljen for 6000km siden.

Castrol Magnatech 5W 40 full syntetisk.

castrolmagnatec5w40c34l.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Er det noe galt ved å bruke den? eller er det en god olje for en 318i 95mod.

Mvh

Kristian

fyngere sikkert den også. men fikk annbefalt å ikke bruke full syntetisk på 1999 og eldre. ikke vet jeg.

men i følge Haynes boka så står det bare multigrade oil sae 10w/40 to 20w/50, to API SG/CD

Skrevet

Hadde en 95mod 318i før som jeg kjørte biltema 5w 30 i over 3 år samt skiftet den hver 20.000km og den tikka aldri. Sikkert bedre med castrol olje men min tikka iallefall aldri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...