Polkagrislaila Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Hei! Har fått meg 2 stk 13mm spacere, men lurer på hvordan det er med bolter? Er orginale M12 som er på nå, men er litt usikker på om dette blir langt nok når spaceren er på. Noen som har vert borti det problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Du MÅ ha nye bolter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2011 Akk ja, vet du hvor jeg kan få kjøpt slike? Må vell ha ihn. til hva som står i tüv til spacere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Biltema, mekonomen, bilxtra, dekksjapper osv Enkelt regnestykke. Lengden på gammel bolt + 13mm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2011 Ok! Ringte bilextra her, og de ble nesten provoserte og sa det var forbudt med spacere. Og lengre bolter enn normalt hadde de ikke hørt om en gang.. dårlige greier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Hør med dekksjapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 De har jo rett igrunn.. Spacere er i utgangspunktet lov, men så lenge de er tuvgodkjent på din bil med papirer, så KAN det hande du får det skrevet inn i vognkort. Jeg anbefaler heller dette http://store.bimmerworld.com/premium-ra ... p1334.aspx fremfor bolter.. Da kan du også bytte mellom forskjellige spacere uten å ha forskjellige bolter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2011 Jo, men kjøpte ett sett med FK spacere fra P&R, og de er med tüv papirer, så skal vell få det godkjent.. håper jeg Ser jeg har 25mm bolter, så blir vell 10-12mm igjen av gjengene etter spacer er på. Mulig det er godt nok med 35mm bolter da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Husk at gjengene i navet ikke begynner kant i kant med bremseskiva. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toms Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Sporvidde Sporvidden kan forandres hvis noen forutsetninger er tilfredsstilt. Hvis bilfabrikanten eller TÜV godkjenner endringer av sporvidden, blir det også godkjent i Norge. Det blir krevet dokumentasjon på dette. "Spacere" kan brukes hvis nevnte dokumentasjon kan fremlegges. Hvis sporvidden øker med mer enn 15 mm skal bilen fremstilles for ny godkjenning. Dokumentasjon for å få til dette er vesentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Puh ;D Jeg skal ha 15mm Koed har forresten bolter. Der ser man også hvor lange orginalboltene er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2011 Så man trenger egentlig ikke på visning for spacere om det er under 15mm? Men man må ha tüv godkjenning for det uansett, i tilfelle sjekk? Skal inn å vise senkesettet, så må vell ha dokumenter for spacere og da.. Hmm.. Var ute og målte boltene mine nå, og de var 25mm, men de såg uorginale ut da. Så tror jeg smeller til med 10 stk. 39mm bolter. Burde vell holde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Husk at grensen for økning av sporvidden på 15mm vil si 7,5mm pr side. Hvordan står det spesifisert i tüv papirene? Står det for eks tillatte felgstørrelser der..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2011 Har ikke fått tüv papirene enda, men viser den med vinterdekkene, så får jeg heller ta problemet med sommerdekk når det kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2011 bump. Synest bilen er mer spretten og ubehagelig å kjøre nå, men det er vell fordet jeg har stillit de justerbare demperene på topp? Blir vell ikke så hard og stiv da? Har btw. kjøpt 10 stk 39mm bolter nå, må vell holde det med tanke på 25mm+13mm = 38mm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå