Gå til innhold

Vurderer E36 cab

Tresaks
 Share

Anbefalte innlegg

Har funnet en bil som vekket min interesse. en 323Ci 96 modell med automatgir. Så da spør jeg bare rett ut. Er dette en møkkabil med haugevis av problemer, og jeg derfor bør styre unna? En annen ting er jo at jeg blir også nødt til å bruke bilen på vinterstid. Er det vanskelig å få tak i hardtop til en slik?

En kompis av meg stusset for øvrig litt over at det var en 323, da han mente at disse ikke ble introdusert på E36 cab før i 98.

Håper noen kan opplyse meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null stress med cab om vintern. Kjøpte hardtop til min gamle etter en stund, men kan ikke si at jeg merka noen forskjell på vintern. Soft-topen isolerer bra sålenge den er i god stand, største forskjellen er vel at det er litt mer støy når du ikke har hardtop. Bare sjekk over softtopen før du evt kjøper bilen at den er tett og at pakningene er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en E36 cab selv i fjor sommer. Eneste problemet jeg har hatt med denne var tett veivhusventilasjon. Det førte til at bilen brukte en del olje. Fikset dette og alle problemer løste seg. Sjekke dette nøye. Svetter toppdekselpakingen kan det tyde på tett ventilasjon.

Har selv automat på min (328 96') og syns det fungerer meget godt. Deilig å cruise med. Sjekk at det ikke lekker girolje rundt oljekjøleren til automatkassa.

Regn med litt knirking her og der, særlig i kulda. Men E36 er jo kjent for å knirke litt i dørpaneler og diverse steder. Sjekk også for rust nederst på dører og i hjulbuer.

Har brukt min i 25 minusgrader med soft top. Ingen problem! Holder seg godt og varmt :wink:

Hardtop finnes det masse av på bruktmarkedet. Lykke til med kjøp! Bilen vil gi deg masser av kjøregleder og lange sommerkvelder på veien.

Vindskjerm er et must om du skal kjøre uten tak på motorveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...