Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et prosjekt med å lage spacere til å sette på E36M3 bremser på E30M3 nav.

For de som ikke allerede vet dette så krever det en 12.8mm spacer bakom skiven for å ha på E36M3 bremser på E30M3 forran. Da kan man skru kaliperen rett i E30M3 beinet. Man endrer da selfølgelig sporvidden med 12.8mm pr side. Noe som krever felger med høyt innpress.

Jeg har nå laga tegninger på en slik spacer med spesifikasjoner som er testet ut og kjørt med.

Det blir da et lite hull som er spesifikasjoner til å svelge den lille orginale umbraco skruen som man skrur fast skiva på E30M3, den er forsenket slik at man skrur spaceren fast til navet.

E36M3 skiva har ikke hull på samme plass som E30M3 skiva, det blir derfor også et hull til å skru den fast med den orginale umbraco skruen.

Viss det er noen som er interesserte i et sett med slike spacere så kan dere skrive dere på her i denne tråden. Jeg kan ikke love noe 100% helt enda.

Jeg må se hvor stor interesse det er, og ta dette opp med han som skal maskinere dem. Vi satser på å lage en prototype i løpet av denne uka.

Angående pris så prøver jeg å få noe pris på alu hos en lokal sjappe, men de er litt vanskelige på det. Men skal ikke se bort fra at det kan bli rundt 1000-1500kr for et sett med spacere.

De er da dreid i styrt benk og hullene blir maskinert i CNC fres. Dette er maskiner av veldig høg standard og de lager deler som krever mer presisjon enn desse spacerene.

-Larsen-Racing

-YngveM3

-FrodeM

Skrevet

Det er ikke sikkert enda. Han som maskinerer vil helst lage alle på en gang, da det er lettest. Jeg holder på å skaffe priser på aluminium emne nå om dagen. Jeg har ett emne på ca 30cm, det er nok til et par sett bare.

Skrevet

Ett genialt produkt til overkommelig pris :) nesten så man skulle kjøpt og lagt på hylla.

Skrevet
Hei, tæll mæ me på lista. Æ må bare ha ett sånt sætt!

Du får ingenting før du skriver bokmål :lol::lol: hehe!

Sitter å funderer på å kjøpe et sett med Performance Friction skiver, og designe nytt senter på dem. Slik at de passer på uten å ha spacer....Hmmm! Tror nesten det må bli neste steg i prosessen! Kan jo også bruke Willwood skiver med E46M3 spec som hadde vert enda bedre. De er jo 325x28, og jeg mener E36M3 og E46M3 bruker samme kaliperene.

Skrevet

Aluminium emne til å lage ca 4 sett spacere er hentet. Det er i 6082-T6 kvalitet, ofte brukt i

~ Highly stressed applications

~ Trusses

~ Bridges

~ Cranes

~ Transport applications

~ Ore skips

~ Beer barrels

~ Milk churns

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...